Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŘepa, Karel
dc.contributor.authorChaloupková, Ivana
dc.date.accessioned2021-11-19T12:19:23Z
dc.date.available2021-11-19T12:19:23Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-04-25
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1750
dc.description.abstractCelá práce se zabývá vztahem moderního umění a pedagogického procesu. Teore-tická část charakterizuje nejzákladnější směry, hnutí a školy moderního umění a myšlenky samotných malířů. Dále předkládá pedagogické koncepce Bauhausu, Wassily Kandinského, Paula Kleea a Marcela Duchampa. Věnuje se teoriím J. Uždila a H. Reada, kteří se zabývali výchovou uměním a k umění. Zmiňuje i možnosti působení moderního umění v mimoškolní výchově. Cílem praktické části (výtvarné akce) je pokus o neverbální komunikaci prostřed-nictvím abstraktních forem. Inspirací zde bylo dílo W. Kandinského. Jeho peda-gogické teorie byly využity pro rozšíření komunikačního potenciálu účastníků.cze
dc.format43 s, 2 s. obr. příloh
dc.format43 s, 2 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmoderní uměnícze
dc.subjectpedagogické koncepcecze
dc.subjectvýchova uměnímcze
dc.subjectvýchova k uměnícze
dc.subjectmoderní umění a volný čascze
dc.subjectkomunikace a abstraktní formycze
dc.subjectmodern arteng
dc.subjectpedagogical conceptionseng
dc.subjecteducation with the artseng
dc.subjecteducation to the artseng
dc.subjectmodern art and free timeeng
dc.subjectcommunication and abstract formseng
dc.titlePedagogické dimenze moderního uměnícze
dc.title.alternativePedagogical Dimensions of Modern Arteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag10752
dc.description.abstract-translatedThis work deals with the relationship between the modern art and the pedago-gical process. The theoretically part characterises basest styles, movements and schools of the modern art and the own ideas of painters. This part of the work shows a peda-gogical conceptions of Bauhaus, Wassily Kandinsky, Paul Klee and Marcel Duchamp. Its part is attend to the theories of J. Uždil and H. Read. They both were interested in the education with and to the arts. It’s talking about the possibilities of the influence to afterschool education. The aim of the practically part (the creative action) is an experiment about the nonverbal communication by means of the abstract forms. The inspiration was stayed a publication by W. Kandinsky. His pedagogical theories were used for grow up of the communication level of the abonents.eng
dc.date.accepted2008-06-05
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam