dc.contributor.advisor | Řepa, Karel | |
dc.contributor.author | Chaloupková, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:19:23Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:19:23Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1750 | |
dc.description.abstract | Celá práce se zabývá vztahem moderního umění a pedagogického procesu. Teore-tická část charakterizuje nejzákladnější směry, hnutí a školy moderního umění
a myšlenky samotných malířů. Dále předkládá pedagogické koncepce Bauhausu, Wassily Kandinského, Paula Kleea a Marcela Duchampa. Věnuje se teoriím
J. Uždila a H. Reada, kteří se zabývali výchovou uměním a k umění. Zmiňuje
i možnosti působení moderního umění v mimoškolní výchově.
Cílem praktické části (výtvarné akce) je pokus o neverbální komunikaci prostřed-nictvím abstraktních forem. Inspirací zde bylo dílo W. Kandinského. Jeho peda-gogické teorie byly využity pro rozšíření komunikačního potenciálu účastníků. | cze |
dc.format | 43 s, 2 s. obr. příloh | |
dc.format | 43 s, 2 s. obr. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | moderní umění | cze |
dc.subject | pedagogické koncepce | cze |
dc.subject | výchova uměním | cze |
dc.subject | výchova k umění | cze |
dc.subject | moderní umění a volný čas | cze |
dc.subject | komunikace a abstraktní formy | cze |
dc.subject | modern art | eng |
dc.subject | pedagogical conceptions | eng |
dc.subject | education with the arts | eng |
dc.subject | education to the arts | eng |
dc.subject | modern art and free time | eng |
dc.subject | communication and abstract forms | eng |
dc.title | Pedagogické dimenze moderního umění | cze |
dc.title.alternative | Pedagogical Dimensions of Modern Art | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 10752 | |
dc.description.abstract-translated | This work deals with the relationship between the modern art and the pedago-gical process.
The theoretically part characterises basest styles, movements and schools of the modern art and the own ideas of painters. This part of the work shows a peda-gogical conceptions of Bauhaus, Wassily Kandinsky, Paul Klee and
Marcel Duchamp. Its part is attend to the theories of J. Uždil and H. Read. They both were interested in the education with and to the arts. It’s talking about the possibilities of the influence to afterschool education.
The aim of the practically part (the creative action) is an experiment about the nonverbal communication by means of the abstract forms. The inspiration was stayed a publication by W. Kandinsky. His pedagogical theories were used for grow up of the communication level of the abonents. | eng |
dc.date.accepted | 2008-06-05 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |