Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVácha, Pavel
dc.contributor.authorSvobodová, Vendula
dc.date.accessioned2021-12-03T07:01:01Z
dc.date.available2021-12-03T07:01:01Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-05-22
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17637
dc.description.abstractTématem celé práce byla šikana. Přesný název práce zní: Problematika šikany z pohledu školních metodiků v Českých Budějovicích. Cílem práce bylo zjistit, znalosti školních metodiků v problematice šikany, dále účelnost řešení, plnění minimálního preventivního programu a efektivitu primární prevence. Současný stav byl čerpán z odborné literatury. Je v něm popsána šikana, její vývojová stádia, formy, oběť, agresor, postupy řešení, primární prevence, funkce školního metodika, minimální preventivní program. V práci byl použit kvalitativní výzkum, kde nástrojem sběru dat byl polostandardizovaný rozhovor. Rozhovor obsahoval 39 otázek, které se týkaly šikany, výskytu šikany na základních školách, minimálního preventivního programu a primární prevence. Výzkumný vzorek tvořilo 5 školních metodiků ze základních škol v Českých Budějovicích. Z výzkumu vyplynulo, že respondenti nemají dostatečné odborné informace týkající se problematiky šikany. Neznají přesné definice šikany, její vývojová stádia a hlavní zásady pří řešení šikany. Pozitivum je, že respondenti potvrzují výskyt šikany na jejich škole. Znamená to, že se neotáčí k tomuto problému zády. Respondenti vědí, co je minimální preventivní program a řídí se jím. Primární prevence je podle nich nedostatečná. Z výsledků vyplynula nutnost dalšího vzdělávání školních metodiků v problematice šikany. Dále také potřeba více efektivních primárních prevencí. Tato práce může být v praxi využita pro získání, či doplnění odborných znalostí týkajících se problematiky šikany. Díky popsanému postupu řešení šikany může být také použita jako instruktáž.cze
dc.format57 s.
dc.format57 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectšikanacze
dc.subjectoběťcze
dc.subjectagresorcze
dc.subjectškolní metodikcze
dc.subjectprimární prevencecze
dc.subjectminimální preventivní program.cze
dc.subjectchicaneeng
dc.subjectvictimeng
dc.subjectaggressoreng
dc.subjectschool methodisteng
dc.subjectprimary preventioneng
dc.subjectminimal preventive programme.eng
dc.titleProblematika šikany z pohledu školních metodiků v Českých Budějovicíchcze
dc.title.alternativeThe problems of bullying from the points of view of the prevence - methodists in České Budějoviceeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag7650
dc.description.abstract-translatedThe theme for the whole work was chicane. The exact name of the work is: Problems of chicane from the point of view of school methodists in České Budějovice. The aim of this work was to find out knowledge of school methodists in problems of chicane, then practicalness of the solution, observance of the minimal preventive programme and effectiveness of the primary prevention. The current state was extracted from scientific literature. Chicane, its developmental stages, forms, victim, aggressor, progresses of the solution, primary prevention, function of the school methodist, minimal preventive programme - this all is described there. There was a qualitative research used in this work, where the means of collecting data was a semistandardized interview. This interview was made of 39 questions connected with chicane, appearence of chicane at the primary schools, minimal preventive programme and primary prevention. Observed sample was made of 5 school methodists taken from primary schools in České Budějovice. The research showed that the respondents had no adequate information connected with problems of chicane. They do not know exact definitions of chicane or its developmental stages and main policy of solving chicane. The positive thing about this is that the respondents confirmed presence of chicane at their school. This means that they do not leave this problem behind. Respondents know what the minimal preventive programme means and they follow it. According to their oppinions the primary prevention is poor. The results showed that there is a need of the further education of the school methodists in problems of chicane. There is a need of more effective primary prevention. This work can be used in practice for getting or completion of scientific knowledge connected with problems of chicane. With help of described practice of solving chicane this abstract can be also used as briefing.eng
dc.date.accepted2007-06-25
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePrevence a rehabilitace sociální patologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMartínek, Zdeněk
dc.description.defenceStudentka prezentovala bakalářskou práci Problematika šikany z pohledu metodiků v Č.Budějovicích. Dokázala byste uvést odlišnosti přístupů PaedDr. Koláře a doc. Říčana v šikaně?cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam