Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTóthová, Valérie
dc.contributor.authorZapletalová, Květa
dc.date.accessioned2021-12-03T07:02:07Z
dc.date.available2021-12-03T07:02:07Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-06-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17649
dc.description.abstractTato práce je orientována na několik oblastí úzce spolu souvisejících. Byla vypracována s cílem zjistit, jak je etnické klima v České republice vnímáno sestrami, jaký mají názor na výuku multikulturního ošetřovatelství a zda se liší názory vysokoškolsky vzdělaných sester od středoškolsky vzdělaných. Byla stanovená 1. hypotéza, že výše dosaženého vzdělání ovlivňuje názor na nutnost multikulturního přístupu při ošetřování klientů jiných národností. Dalším cílem výzkumu byla monitorace znalostí sester v oblasti multikulturního ošetřovatelství a jejich přípravy na setkání s klientem jiného etnika. Zda se v této přípravě uplatňuje zavádění ošetřovatelských modelů. Multikulturní vzdělávání je na školách sice již zavedeno, chybí ale analýzy jejího efektu v praxi. S procesem povinného celoživotního vzdělávání jsou sice sestry nespokojeny, zejména kvůli nedobrovolnosti systému, je to ale způsob, jakým si mohou doplnit znalosti ve škole nenabyté, zejména starší sestry. Poslední část výzkumu zkoumala, jaké jsou znalosti sester o Číňanech a specifikách ošetřovatelské péče o čínské klienty. Opět se hodnotily rozdíly mezi vysokoškolsky a středoškolsky vzdělanými sestrami. Pro tuto část byla stanovena 2. hypotéza, že sestry nemají vědomosti o zvláštnostech péče o čínské klienty a je rozdíl mezi znalostmi vysokoškolsky a středoškolsky vzdělaných sester. Shromažďování dat probíhalo kvantitativní metodou pomocí dotazníku. Pro hodnocení statistické významnosti výsledků byl použit Pearsonův {ω}-kvadrát test, {ω} -kvadrát test metodou maximální věrohodnosti a Fisherův exaktní test. Statistická analýza potvrdila 1. hypotézu a nepotvrdila 2. hypotézu. Tato práce ukázala na nutnost multikulturního vzdělávání již, minimálně, na úrovni středních škol. Nutnost v podněcování studentů v zájmu o cizí kultury. Má práce také ukázala, že specifika péče o čínské klienty není mezi sestrami příliš známá, hypoteticky proto, že chybí exaktní literatura, věnovaná této minoritě, žijící v České republice.cze
dc.format121s., 5s.příloh
dc.format121s., 5s.příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMultikulturní ošetřovatelstvícze
dc.subjectEtnické klimacze
dc.subjectOšetřovatelský modelcze
dc.subjectČínský klientcze
dc.subjectSestracze
dc.subjectmulticultural minorityeng
dc.subjectethnic climaeng
dc.subjectChinese clienteng
dc.subjectnurseeng
dc.titleMultikulturní přístup sester k čínské minoritěcze
dc.title.alternativeMulticultural approach of nurses to the chinese minorityeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag4509
dc.description.abstract-translatedThis survey assignment is orientated towards subjects closely linked to each other to establish how NHS nurses in the Czech Republic perceive ethnic minorities. What are the opinions on tuition of multicultural nursing and if there are any differences between university and college educated nurses? It was established that the better-educated influences viewed an importance in multicultural nursing. The next aim of this research was to monitor knowledge of nurses working in areas of multicultural nursing and how they prepare to meet their clients. Also if introduction of carer models is needed in preparation. Multicultural education has already been introduced in colleges, but is lacking evidence how effective this is in practice. Even though nurses are dissatisfied with the obligatory lifelong education (mainly because it is an involuntary system), this is still a necessary way to complete their training, especially the older nurses. The last phase of study was investigating the knowledge of nurses caring for clients from China and their awareness of the Chinese culture. Again, the differences between university and college educated nurses was evaluated. The second hypothesis determined that the level of education did not play a role in this survey, the nurses had no particular knowledge of Chinese clients or any special care that would be needed. Collecting of all information was carried out by the usual method of survey forms. Rating the statistically important results was achieved by using the ''Pearsons {ω}- square test“. This is a method of maximum credibility and a ''Fishers exact test“. The statistic analyses proved that the first hypothesis did not confirm the second hypothesis. This survey assignment showed the importance of introducing multicultural education at college level and no later, And also the importance of stimulating students in taking more interest in other cultures. My work on this subject revealed that there is no awareness of specific care required when dealing with Chinese clients, hypothetically because of the lack of exact and scientific literature of this minority living in Czech Republic.eng
dc.date.accepted2007-06-26
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOšetřovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSedláková, Gabriela


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam