dc.contributor.advisor | Mišovič, Ján | |
dc.contributor.author | Poláčková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:19:31Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:19:31Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-06-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1764 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřena na problematiku dětí vyrůstajících v dětských
domovech. V teoretické části se zabývá vymezením pojmů dětský domov a dětský
domov se školou, důvody umístění do dětského domova, smyslem a funkcemi
rodiny a dětského domova. V práci je charakterizováno rodinné prostředí, z nějž
dítě přišlo do dětského domova, je zde popsán deprivační syndrom a porucha
pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Popisuje, jaké jsou romské děti vyrůstající
v dětském domově a jaká je spojitost mezi dětstvím stráveným v dětském domově
a trestnou činností páchanou v dospělosti. Poslední kapitola poukazuje na některé obtíže mladých lidí opouštějících zařízení ústavní výchovy.
Praktická část obsahuje srovnání skladby dětí ze tří zvolených zařízení (dvou
státních a jednoho nestátního): Dětský domov se školou Horní Planá, Dětský
domov Aš a Soukromý dětský domov Koryto. Porovnávány jsou především v oblastech popisovaných v teoretické části. Souběžně s tím byly také od ředitele(zástupce) zařízení získány základní informace o jednotlivých dětských
domovech. Dále byly sledovány názory vychovatelek/vychovatelů na ústavní
výchovu a na připravenost na samostatný život po odchodu z dětského domova a jejich přístupy k výchově svěřených dětí. | cze |
dc.format | 85 s. | |
dc.format | 85 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dětský domov | cze |
dc.subject | dětský domov se školou | cze |
dc.subject | soukromý dětský domov | cze |
dc.subject | ústavní výchova | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | funkce rodiny | cze |
dc.subject | psychická deprivace | cze |
dc.subject | porucha pozornosti
s hyperaktivitou | cze |
dc.subject | ADHD | cze |
dc.subject | Romové | cze |
dc.subject | romské děti | cze |
dc.subject | trestná činnost | cze |
dc.subject | odchod z ústavní
výchovy | cze |
dc.subject | children´s home | eng |
dc.subject | children´s home with school | eng |
dc.subject | private children´s
home | eng |
dc.subject | institutional upbringing | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | family function | eng |
dc.subject | psychic deprivation | eng |
dc.subject | attention deficit hyperactivity disorder | eng |
dc.subject | Romany | eng |
dc.subject | Romany children | eng |
dc.subject | crime | eng |
dc.subject | leave
of institutional upbringing | eng |
dc.title | K vybraným charakteristikám dětí z dětských domovů | cze |
dc.title.alternative | Chosen Charactreristics of Children from Children´s Homes | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 10772 | |
dc.description.abstract-translated | This final year thesis focuses on problems of children growing up in children´s
homes. In the theoretical part it deals with definition of the term children´s home and children´s home with school, reasons for placing child in children´s home, purpose and function of family and children´s home. The thesis characterizes family background a child came from to children´s home, it describes deprivation syndrome and attention deficit hyperactivity disorder. A part of the thesis addresses Romany children growing up in children´s home and the relation between childhood spent in children´s home and crime committed in adulthood. The last chapter refers to some difficulties of young people leaving institutional upbringing.
The practical part contains comparison of composition of children from three
chosen institutions (two state and one non-state) Children´s Home with School
Horní Planá, Children´s Home Aš and Private Children´s Home Koryto. They are
compared especially in spheres described in the theoretical part. Concurrently
I obtained basic information about particular children´s homes from senior
executive. Also I monitored carers opinions of institutional upbringing and of
children´s state of preparation for independent life after leaving children´s home and their attitudes to upbringing children. | eng |
dc.date.accepted | 2008-09-04 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální a charitativní práce | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Sociální péče | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |