dc.contributor.advisor | Kuchař, Pavel | |
dc.contributor.author | Kolářová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:19:33Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:19:33Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-06-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1768 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá problémem vzdělávání romských dětí, jeho vznikem, důsledky a řešeními. Teoretická část popisuje historii Romů a jejich kulturu. Do té patří především rodina, zvyky a jazyk. Dále popisuje, jaké problémy byly při vzdělávání v minulosti a jaké jsou dnes. Zabývá se také úlohou státu a školy při jejich řešení a návrhy na pomoc při vzdělávání.
V praktické části práce je porovnáván názor dětí, které se přiházejí doučovat do SaSM - DDM ČB na školní výuku, doučování a romský jazyk, s názorem jejich třídních učitelů, kteří uvádějí své zkušenosti se vzděláváním Romů a s řešením problémů, které romské děti při výuce mají. V závěru je uvedeno srovnání zjištěných poznatků z rozhovorů s obsahem literatury a jiných dokumentů. | cze |
dc.format | 55 s. | |
dc.format | 55 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | romská historie a kultura | cze |
dc.subject | problémy vzdělávání | cze |
dc.subject | majoritní a minoritní společnost | cze |
dc.subject | atmosféra ve škole | cze |
dc.subject | romský pedagogický asistent | cze |
dc.subject | romský jazyk | cze |
dc.subject | doučování | cze |
dc.subject | history and culture of Gipsies | eng |
dc.subject | educational problems | eng |
dc.subject | minority and majority society | eng |
dc.subject | atmosphere at school | eng |
dc.subject | Gipsy pedagogical assistant | eng |
dc.subject | Romany | eng |
dc.subject | tutoring | eng |
dc.title | Problémy vzdělávání romských dětí | cze |
dc.title.alternative | Problems of Education Gipsy Children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 10777 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with the problems of educating Gipsy children, their origin, consequences and solutions. The theoretical part outlines the history and culture of Gipsies. It mainly includes family life, customs and language. Next it covers past and present educational problems, the position of state and school in solving these problems and suggestions how to help in education practice.
The practical part compares opinions of children who come to be tutored in SASM and DDM ČB about schooling, tutoring and Romany language with the opinions of their class teachers, who present their experience with teaching Gipsies and with solving problems Gipsy children have in schooling. Finally I compare my findings from interviews with the content of specialized literature and other documents. | eng |
dc.date.accepted | 2008-09-02 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Muchová, Ludmila | |