Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKuchař, Pavel
dc.contributor.authorKolářová, Lenka
dc.date.accessioned2021-11-19T12:19:33Z
dc.date.available2021-11-19T12:19:33Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-06-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1768
dc.description.abstractPráce se zabývá problémem vzdělávání romských dětí, jeho vznikem, důsledky a řešeními. Teoretická část popisuje historii Romů a jejich kulturu. Do té patří především rodina, zvyky a jazyk. Dále popisuje, jaké problémy byly při vzdělávání v minulosti a jaké jsou dnes. Zabývá se také úlohou státu a školy při jejich řešení a návrhy na pomoc při vzdělávání. V praktické části práce je porovnáván názor dětí, které se přiházejí doučovat do SaSM - DDM ČB na školní výuku, doučování a romský jazyk, s názorem jejich třídních učitelů, kteří uvádějí své zkušenosti se vzděláváním Romů a s řešením problémů, které romské děti při výuce mají. V závěru je uvedeno srovnání zjištěných poznatků z rozhovorů s obsahem literatury a jiných dokumentů.cze
dc.format55 s.
dc.format55 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectromská historie a kulturacze
dc.subjectproblémy vzdělávánícze
dc.subjectmajoritní a minoritní společnostcze
dc.subjectatmosféra ve školecze
dc.subjectromský pedagogický asistentcze
dc.subjectromský jazykcze
dc.subjectdoučovánícze
dc.subjecthistory and culture of Gipsieseng
dc.subjecteducational problemseng
dc.subjectminority and majority societyeng
dc.subjectatmosphere at schooleng
dc.subjectGipsy pedagogical assistanteng
dc.subjectRomanyeng
dc.subjecttutoringeng
dc.titleProblémy vzdělávání romských dětícze
dc.title.alternativeProblems of Education Gipsy Childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag10777
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the problems of educating Gipsy children, their origin, consequences and solutions. The theoretical part outlines the history and culture of Gipsies. It mainly includes family life, customs and language. Next it covers past and present educational problems, the position of state and school in solving these problems and suggestions how to help in education practice. The practical part compares opinions of children who come to be tutored in SASM and DDM ČB about schooling, tutoring and Romany language with the opinions of their class teachers, who present their experience with teaching Gipsies and with solving problems Gipsy children have in schooling. Finally I compare my findings from interviews with the content of specialized literature and other documents.eng
dc.date.accepted2008-09-02
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMuchová, Ludmila


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam