Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMišovič, Ján
dc.contributor.authorBaťková, Anna
dc.date.accessioned2021-11-19T12:19:35Z
dc.date.available2021-11-19T12:19:35Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-04-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1772
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou specifických poruch učení u dětí na Základní škole. Snaží se přiblížit jednotlivé typy poruch a jejich příznaky, které jsou u dětí nejčastější. Dále se práce zabývá nejznámějšími teoriemi příčin specifických poruch učení, diagnostikou a v neposlední řadě cestami k minimalizaci a nápravě poruch. Jednotlivé kapitoly se opírají o nejznámější poznatky z oblasti specifických poruch učení. Problematice je věnována pozornost ve čtyřech kapitolách. První kapitola se věnuje příčinám poruch, tedy teoriím, které se snaží specifické poruchy učení vysvětlit z hlediska genetiky, poruch mozku, špatného dekódování informací, lehkých mozkových dysfunkcí a v neposlední řadě se věnuje vlivu prostředí. Následující kapitola rozděluje a vysvětluje jednotlivé diagnostické vyšetření, které dítě podstupuje před stanovením diagnózy. Třetí kapitola se zabývá jednotlivými specifickými poruchami učení. Popisuje definice poruch a jejich příznaky. Poslední kapitola je věnována minimalizaci poruch. Je zde seznámení s Individuálním vzdělávacím plánem a cvičeními pro jednotlivé poruchy.cze
dc.format40 s.,15 s. příloh.
dc.format40 s.,15 s. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectspecifické poruchy učenícze
dc.subjectdyslexiecze
dc.subjectdysgrafiecze
dc.subjectdysortografiecze
dc.subjectdyskalkuliecze
dc.subjectdyspraxiecze
dc.subjectteorie příčincze
dc.subjectdiagnostikacze
dc.subjectminimalizacecze
dc.subjectděticze
dc.subjectučenícze
dc.subjectindividuální vzdělávací pláncze
dc.subjectSpecific Learning Problemseng
dc.subjectdyslexiaeng
dc.subjectdysgrafiaeng
dc.subjectdysgrafiaeng
dc.subjectdyskalkuliaeng
dc.subjecttheories of the causeseng
dc.subjectdiagnosticseng
dc.subjectminimizationeng
dc.subjectchildreneng
dc.subjectteachingeng
dc.subjectIndividual educational planeng
dc.titleSpecifické poruchy učení u žáku na zkladní škole a jejich minimalizacecze
dc.title.alternativeOn the Minimization of Specific Learning Problems in Elementary School Studentseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag10781
dc.description.abstract-translatedThis study addresses the problems of specific learning disorders in elementary school children. It attempts to elucidate individual types of disorders and their most common symptoms in children. Furthermore, the work describes well known theories of the causes of specific learning disorders, their diagnostics, and primary ways leading towards minimization and correction of disorders. The whole study is divided into four chapters. Individual chapters are based on the best known knowledge in the area of specific learning disorders. The first chapter explores the causes of disorders, i.e. the theories attempting to explain specific learning disorders from the viewpoints of genetics, brain disorders, faulty information processing, light mental dysfunctions and last but not least - the environmental effects. The next chapter classifies and explains individual diagnostic procedures and tests needed before establishing child’s diagnosis. The third chapter addresses individual specific learning disorders. It describes their definitions and main symptoms The last chapter is devoted to disorders minimization. There we introduce Individual Educational Plan as well as the exercises appropriate to individual disorders.eng
dc.date.accepted2008-06-06
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální a charitativní prácecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální péčecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam