dc.contributor.advisor | Ochozka, Karel | |
dc.contributor.author | Býčková, Daniela | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:19:45Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:19:45Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1788 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá rozvojem hudebního vnímání se zaměřením na hudební rytmus v mimoškolní edukaci. Podrobněji rozebírá složky rytmu, dělení rytmu a jeho vývoj. Dále je charakterizován hudební vývoj dítěte v předškolním a mladším školním věku. Značná část práce se věnuje pohybovým činnostem. Rozebírá jejích formu, způsoby provedení a možnosti hudební improvizace. Věnuje se metodám Carla Orffa, postupům při rozvíjení hudebnosti a popisuje jeho instrumentář dětských hudebních nástrojů. Dále se zabývá problematikou hudební pedagogiky a interakcí hudebního pedagoga a dítěte. Je doplněna ukázkami her, které jsou zaměřeny na rozvíjení rytmu. | cze |
dc.format | 46 | |
dc.format | 46 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | rytmus | cze |
dc.subject | rytmické cítění | cze |
dc.subject | pohybové činnosti | cze |
dc.subject | hudební pedagogika | cze |
dc.subject | rhythm | eng |
dc.subject | rhythm feeling | eng |
dc.subject | moving activities | eng |
dc.subject | musical education | eng |
dc.title | Rozíjení rytmického cítění u dětí předškolního a mladšího školního věku | cze |
dc.title.alternative | Developing of Rhythm Feeling in Children of Pre-school and Primary-school Age | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 10800 | |
dc.description.abstract-translated | The work deals with the developing of musical perception with the focus on musical rhythm in the out-of-school education. In more detail it analyses the components of rhythm, partition of rhythm and its development. Next the musical development of a child at pre-school and primary-school age is characterized. A great deal of the work is devoted to movement activities. It analyses their form, technique and possibilities of musical improvisation. It concerns the methods by Carl Orff, the techniques of musicalness cultivation and describes his armamentarium of children musical instruments. Next it deals with problems of music education and interaction between a musical pedagogue and a child. It is completed with samples of games developing the feeling of rhythm . | eng |
dc.date.accepted | 2008-06-06 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |