dc.contributor.advisor | Žlábková, Iva | |
dc.contributor.author | Novotná, Petra | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:20:06Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:20:06Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-04-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1819 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá alternativním pedagogickým směrem Marie Montessori a jejím pohledem na výchovu předškolních dětí. Cílem je představit montessori metody, přínos montessoriovského materiálu a jeho využití v předškolních zařízeních. Teoretická část představuje alternativní pedagogiku, alternativní školy a jejich typy, z nichž jsem se zaměřila na pedagogiku M. Montessori a teoreticky jsem ji vysvětlila.
Praktická část představuje Mateřskou školu v Olešníku, kde jsou v jedné třídě uplatňovány principy pedagogiky M. Montessori. Je zde pracováno s originálními montessoriovskými materiály a také s materiálem, který si učitelky samy vyrobily. Užívají se zde i hračky. I když se toto zařízení ortodoxně nedrží podle M. Montessori, shodují se společně v základní myšlence: dát dítěti svobodu a prostor v jeho vlastním rozvoji. | cze |
dc.format | 47 s., 7 s. obr. příloh | |
dc.format | 47 s., 7 s. obr. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | alternativní pedagogika | cze |
dc.subject | pedagogika M. Montessori | cze |
dc.subject | montessoriovské materiály | cze |
dc.subject | předškolní výchova | cze |
dc.subject | alternative pedagogy | eng |
dc.subject | pedagogy of M.Montessori | eng |
dc.subject | montessori materials | eng |
dc.subject | preschool education | eng |
dc.title | Možnosti využití pedagogiky Marie Montessori pro děti v předškolním období | cze |
dc.title.alternative | Potential Application of the Pedagogy of M. Montessori on Pre-school Children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 12486 | |
dc.description.abstract-translated | This work deals with alternative pedagogical methods of Marie Montessori and her view on preschool education. The aim is to present mentessori methods, contribution of montessori material and its use in preschool facilities. Theoretical part of the work presents alternative pedagogy, alternative schools and their types, of which I focused on pedagogy of M.Montessori and theoretically explained it.
Practical part presents Kindegarden in Olešník, where in one class are being applied principles of M.Montesorri pedagogy. Montessori materials are being used there and also material, which was created by local teachers. Even toys are being used there. Even if this facility does not orthodoxly hold to M.Montessori, they both identify themselves in common basic idea: to give child freedom and space for his own development. | eng |
dc.date.accepted | 2008-06-05 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Muchová, Ludmila | |