Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŽlábková, Iva
dc.contributor.authorNovotná, Petra
dc.date.accessioned2021-11-19T12:20:06Z
dc.date.available2021-11-19T12:20:06Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-04-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1819
dc.description.abstractPráce se zabývá alternativním pedagogickým směrem Marie Montessori a jejím pohledem na výchovu předškolních dětí. Cílem je představit montessori metody, přínos montessoriovského materiálu a jeho využití v předškolních zařízeních. Teoretická část představuje alternativní pedagogiku, alternativní školy a jejich typy, z nichž jsem se zaměřila na pedagogiku M. Montessori a teoreticky jsem ji vysvětlila. Praktická část představuje Mateřskou školu v Olešníku, kde jsou v jedné třídě uplatňovány principy pedagogiky M. Montessori. Je zde pracováno s originálními montessoriovskými materiály a také s materiálem, který si učitelky samy vyrobily. Užívají se zde i hračky. I když se toto zařízení ortodoxně nedrží podle M. Montessori, shodují se společně v základní myšlence: dát dítěti svobodu a prostor v jeho vlastním rozvoji.cze
dc.format47 s., 7 s. obr. příloh
dc.format47 s., 7 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectalternativní pedagogikacze
dc.subjectpedagogika M. Montessoricze
dc.subjectmontessoriovské materiálycze
dc.subjectpředškolní výchovacze
dc.subjectalternative pedagogyeng
dc.subjectpedagogy of M.Montessorieng
dc.subjectmontessori materialseng
dc.subjectpreschool educationeng
dc.titleMožnosti využití pedagogiky Marie Montessori pro děti v předškolním obdobícze
dc.title.alternativePotential Application of the Pedagogy of M. Montessori on Pre-school Childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag12486
dc.description.abstract-translatedThis work deals with alternative pedagogical methods of Marie Montessori and her view on preschool education. The aim is to present mentessori methods, contribution of montessori material and its use in preschool facilities. Theoretical part of the work presents alternative pedagogy, alternative schools and their types, of which I focused on pedagogy of M.Montessori and theoretically explained it. Practical part presents Kindegarden in Olešník, where in one class are being applied principles of M.Montesorri pedagogy. Montessori materials are being used there and also material, which was created by local teachers. Even toys are being used there. Even if this facility does not orthodoxly hold to M.Montessori, they both identify themselves in common basic idea: to give child freedom and space for his own development.eng
dc.date.accepted2008-06-05
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMuchová, Ludmila


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam