Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNosková, Marie
dc.contributor.authorNovotná, Jitka
dc.date.accessioned2021-12-03T08:52:32Z
dc.date.available2021-12-03T08:52:32Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18390
dc.description.abstractVe své bakalářské práci se zabývám pohybovou aktivitou dětí školního věku a hodnocením hygieny tělesné výchovy v základních školách. Hodnotila jsem také zařazení hodin tělesné výchovy do školního rozvrhu. V bakalářské práci jsem sledovala zda děti, které sportují mají nižší BMI než děti, které tráví svůj volný čas pasivně. Také jsem sledovala a hodnotila hodiny tělesné výchovy v základních školách a hodnotila zda u dětí převládá zátěž statická nad dynamickou a kolik času je v hodinách tělesné výchovy využito ke cvičení. Výzkum jsem prováděla v Českých Budějovicích, Českém Krumlově a ve Frymburku. V teoretická části mé práce se zabývám pohybovou aktivitou, dětskou nadváhou a obezitou a nemocemi s tím spojenými. Dále popisuji historii školní tělesné výchovy, zabývám se správným zařazením tělesné výchovy do školního rozvrhu a popisuji, jak má vypadat hodina tělesné výchovy ve škole. Na závěr teoretické části se zabývám hygienickými požadavky na tělocvičny. Pro výzkum jsem použila dotazníky, které byly rozdány dětem v základních školách. Při druhém výzkumu zjišťování statické a dynamické zátěže v hodinách tělesné výchovy, jsem cvičící žáky sledovala a hodnotila. U těchto tělesných výchov jsem hodnotila jejich zařazení do školního rozvrhu. Výsledky byly zpracovány pomocí MS Excel. Při výzkumu byly potvrzeny všechny předpokládané hypotézy. Tělesná výchova je ve většině případů nevhodně zařazena do školního rozvrhu. Děti, které pravidelně cvičí mají nižší BMI, než děti, které necvičí. V hodinách převládá zátěž statická nad dynamickou.cze
dc.format52 s., 2 s. obr. příloh.
dc.format52 s., 2 s. obr. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPohybcze
dc.subjectnadváhacze
dc.subjectobezitacze
dc.subjecttělesná výchovacze
dc.subjectškolacze
dc.subjectděticze
dc.subjectMovementeng
dc.subjectoverweighteng
dc.subjectobesityeng
dc.subjectphysical educationeng
dc.subjectschooleng
dc.subjectchildreneng
dc.titlePohybová aktivita dětí školního věku, hodnocení hygieny tělesné výchovy v základních školáchcze
dc.title.alternativeMovement activities of school age kids, rating of hygiene of physical education on elementary schoolseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag13106
dc.description.abstract-translatedIn my Bachelor´s thesis I have investigated the locomotive activity in school children (ages 6-14) and I was trying to assess the hygiene of physical education in primary schools. I also evaluated the placing of PE-lessons within school schedules. I studied whether these children, who do a lot of sports, have a lower BMI, than children who spend their free-time passively. I also looked closer into the PE-lessons at primary schools and tried to assess if these children are subjected predominately to a static or dynamic load, and how much time is used for exercising. I carried out my academic research in České Budějovice, Český Krumlov and in Frymburk. In the theoretical part of the thesi,s I have examined the locomotive activity, children being overweight, illnesses and other related problems. I have described the history of scholastic physical education, dealt with the correct placement of physical education within school schedules and described how a correct PE-lesson should be conducted at school. Finally, I have described the hygienic demands upon school gymnasiums. For the first part of my research, I have used questionnaires that were distributed and filled out by primary school children. In the second part, entitled the Assessment of the Static and Dynamic Load in PE-Lessons, I have watched and assessed pupils in class. At the same time, I have also evaluated the placement of these lessons within school schedules. The results obtained from this research were compiled by using MS Excel. All three hypotheses were verified. Physical education lessons are, for the most par,t placed incorrectly within the school schedules. Those children, who exercise regularly, have lower BMI than those children who do not. Within the PE-lessons, the static load predominates over dynamic load.eng
dc.date.accepted2009-06-18
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOchrana veřejného zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVeřejné zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeTýmalová, Dana
dc.description.defenceStudentka prokázala ve svém vystoupení znalosti spojené s cíly a tématy své práce. Odpověděla bezezbytku na otázky, které předložila vedoucí práce, oponent a členové zkušební komise. Komise se shodla na celkovém hodnocení výborně.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam