dc.contributor.advisor | Muchová, Ludmila | |
dc.contributor.author | Samcová, Věra | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:20:24Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:20:24Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1842 | |
dc.description.abstract | Práce je zaměřena na úzkostné děti mladšího školního věku ve výuce náboženství. První část práce obsahuje definice a rozlišení pojmů úzkost a strach, popisuje úzkostné dítě z pohledu psychologie. V práci jsou uvedeny faktory ovlivňující zvýšenou úzkost u dětí (vrozené dispozice, rodina, škola, krizové životní události), z pohledu vývojové psychologie je popsán mladší školní věk.Práce se zabývá i pedagogickou komunikací s úzkostnými dětmi.
Závěrečná část práce se věnuje výuce náboženství na 1. stupni základní školy. Pokládá si otázku, jak může náboženská výchova přispět k tomu, aby se úzkostné děti se svou úzkostí lépe vyrovnávaly. Jmenuje vhodná témata pro práci s těmito dětmi. | cze |
dc.format | 49 s. | |
dc.format | 49 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | úzkost | cze |
dc.subject | strach | cze |
dc.subject | výuka náboženství | cze |
dc.subject | mladší školní věk | cze |
dc.subject | úzkostné poruchy | cze |
dc.subject | pedagogická komunikace s úzkostnými dětmi | cze |
dc.subject | anxiety | eng |
dc.subject | fear | eng |
dc.subject | religious education | eng |
dc.subject | younger school age | eng |
dc.subject | anxious defects | eng |
dc.subject | pedagogical communication with anxious children | eng |
dc.title | ÚZKOSTNÉ DĚTI MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU VE VÝUCE NÁBOŽENSTVÍ | cze |
dc.title.alternative | Anxious Children of Younger School Age in Religious Education | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 13867 | |
dc.description.abstract-translated | The work is focused on anxious children of younger school age in religious education. The first part of the work contains definitions and differentiation of the concept anxiety and fear. There are anxious children described from a view of psychology. There are named main factors influencing increased anxiety (natural dispositions, family, school, difficult living situations). Younger school age is described from a view of evolutionary psychology. The work deals with pedagogical communication with anxious children.
The last part of the work deals with religious education at primary school. It poses a question, how religious education can help anxious children to cope with their anxiety. Concrete themes, especially suitable for work with anxious children in religious education, are presented there. | eng |
dc.date.accepted | 2010-06-01 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Náboženská výchova a etika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |