Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠnorek, Václav
dc.contributor.authorMajdičová, Petra
dc.date.accessioned2021-12-03T08:55:08Z
dc.date.available2021-12-03T08:55:08Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-08-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18554
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku stresu, který zažívají vysokoškolští studenti během svého vzdělávání. Lze předpokládat, že mezi nejdůležitější zdroje stresu patří zkouškové období, které se také stalo hlavním předmětem mého zkoumání. Stres v tomto období je studenty většinou vnímán jako intenzivně přítomný prvek, který klade zejména na jejich mechanizmy zvládání vysoké nároky. A proto je vhodné, aby studenti znali různé techniky předcházení a zvládání stresu, a zároveň při zachování zdraví úspěšně zvládli studium na vysoké škole. Cílem této práce bylo zjistit a vyhodnotit, jaké stresové faktory se objevují u studentů této fakulty ve zkouškovém období a jakým způsobem se studenti s prožívaným stresem vyrovnávají. Hypotézy byly ověřovány v rámci kvantitativního výzkumu. Potřebné informace jsem získala metodou dotazování. Použitou technikou byl dotazník (vlastní), který vyplňovali studenti denního i kombinovaného studia v průběhu měsíce května a června roku 2009. Z výsledků vyplývá, že hlavními příčinami stresu u studentů ve zkouškovém období jsou vnitřní faktory. Stresové prožívání často souvisí se zkouškovou situací, postojem studenta ke studiu nebo studijními návyky studentů. Další výsledky ukázaly, že hlavními činiteli uplatňujícími se v rámci zvládání stresu u studentů ve zkouškovém období jsou situační aspekty. Tyto aspekty v sobě ukrývají momentální okolnosti týkající se studia jako je například zaměstnání při studiu, způsob plánování zkoušek či uspořádání denního režimu studenta během zkouškového období. Na základě vyhodnocení získaných dat můžeme usuzovat, že se studenti této fakulty relativně dobře adaptují na požadavky, které jsou na ně kladené. Předkládané informace tak mohou sloužit jako informační materiál o stresových situacích v běžném životě vysokoškoláků. Do budoucna bych navrhovala zvýšit povědomí o vysokoškolské poradně, která by pomohla studentům vyřešit jejich problémy.cze
dc.format97 s., 9 s. příloh
dc.format97 s., 9 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdospělostcze
dc.subjectstrescze
dc.subjectstresové faktorycze
dc.subjectstudentcze
dc.subjectstudiumcze
dc.subjectZdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicíchcze
dc.subjectzkouškové obdobícze
dc.subjectmaturityeng
dc.subjectstresseng
dc.subjectstress factorseng
dc.subjectstudenteng
dc.subjectstudieseng
dc.subjectFaculty of Health and Social Studies University of South Bohemia in České Budějoviceeng
dc.subjectexam periodeng
dc.titleProblematika stresu u vysokoškoláků na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicíchcze
dc.title.alternativeStress in Students at the Faculty of Health and Social Studies, the University of South Bohemia in České Budějoviceeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag13319
dc.description.abstract-translatedThis Bachelor work is focused on stress among students during their university studies. The attention is paid especially to an exam period since it is supposed to be the most stressful factor. Although stress may seem an integral part of this period, students can use some tools which help them prepare for exams, manage their well-being and minimize their school stress. The aim of this work was to find out and evaluate stress factors, their occurence in an exam period and ways the students can cope with them. The hypotheses were confirmed by quantitative research. I prepared a questionnaire which was given to full-time and part-time students to be filled in during May and June 2009. The results indicate that stress in an exam period is mostly caused by internal factors. The way students cope with stress depends on the exam itself, on student´s attitude to his studies or on study habits. There are some other situation aspects such as extramural studies, ways of planning exams or daily time management which can affect stress occurence. Based on the findings, most students of the Faculty meet all the requirements connected with their studies. The information obtained from this research work can be explored as a source of stress situations which are common in students´ lives. In case of difficulties with managing stress, students can contact the university advisory bureau.eng
dc.date.accepted2009-09-15
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeTuček, Jan
dc.description.defenceTéma bakalářské práce: Problematika stresu u vysokoškoláků na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích Průběh obhajoby bakalářské práce: Autorka bakalářské práce představila členům komise téma práce a interpretovala výsledky týkající se stresu u vysokoškolských studentů. Na otázky členů komise odpovídala správně, ale váhavě. Bakalářská práce je zpracována výborným způsobem a splňuje požadavky kladené na tento typ prací. Členové komise doporučili autorce práce do budoucna prezentovat menší množství výsledků, čímž zajistí větší přehlednost problematiky a orientaci posluchačů v prezentaci. Klasifikace: výborněcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam