Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSlomek, Zdeněk
dc.contributor.authorBřezinová, Kristýna
dc.date.accessioned2021-12-03T08:59:26Z
dc.date.available2021-12-03T08:59:26Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-05-25
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18761
dc.description.abstractPojem sociálně patologické jevy chápeme jako nejzávažnější poruchy v chování dětí a mládeže. Společností jsou označovány za negativní a svým nositelům způsobují osobní problémy či problémy v rodině, ve škole i v širším sociálním prostředí. Jedná se o takové poruchy chování, které se projevují především jako narušení sociálních, ale také trestně právních norem. Hlavním cílem práce bylo zjistit informovanost dětí na II. stupni základních škol v mikroregionu Moravskobudějovicka o možnostech řešení jejich problémů s výskytem sociálně patologických jevů, tedy zda vědí, na koho se mohou v případě řešení svých problémů s výskytem sociálně patologických jevů obrátit. Dílčím cílem 1 bylo zjistit, kdo se podílí na informovanosti dětí II. stupně základních škol o možnostech řešení jejich problémů s výskytem sociálně patologických jevů. Dílčím cílem 2 bylo popsat sociálně patologické jevy u dětí na II. stupni základních škol. Pro zmapování problematiky bylo použito kvantitativního výzkumu. Byla zvolena metoda dotazování, technika dotazníku a metoda analýza dokumentů, technika sekundární analýza dat adekvátních dokumentů na orgánu sociálně právní ochrany dětí. Dotazníky byly rozdány dětem na II. stupni zkoumaných tříd vybraných základních škol, jejich třídním učitelům a výchovným poradcům vybraných základních škol mikroregionu Moravskobudějovicka. V souvislosti se stanovenými dílčími cíli práce byly zformulovány dvě hypotézy. Předpokládaná hypotéza 1, domnívám se, že základní informace podávají především třídní učitelé, metodici prevence a výchovní poradci, byla potvrzena. Z dotazníkového šetření vyplývá, že daný vzorek dětí byl nejčastěji poučen učiteli. Předpokládaná hypotéza 2, sociálně patologický jev je chápán jako obtížně řešitelný sociální problém v daném mikroregionu, nebyla potvrzena. Z výzkumu je patrné, že pedagogové vybraných základních škol se úspěšně zabývají problematikou sociálně patologických jevů. Lze tedy vyvodit závěr, že snaha škol v oblasti řešení a výskytu těchto jevů je ve zkoumaném období na dobré úrovni.cze
dc.format150 s., 12 s. příloh
dc.format150 s., 12 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsociálně patologické jevycze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectsocial pathological phenomenaeng
dc.subjectprimary schooleng
dc.titleInformovanost dětí na II. stupni základní školy o možnostech řešení jejich problémů s výskytem sociálně patologických jevů (Moravské Budějovice)cze
dc.title.alternativeSenior Primary School Pupils’ Awareness of Possibilities to Solve Their Problems with the Occurrence of Pathological Phenomena (Moravské Budějovice, Czechia)eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag12997
dc.description.abstract-translatedThe term ''social pathological phenomena“ is defined as most serious disorders in behaviour of children and youth. Society finds these disorders negative as they bring many personal problems to the perpetrators in their families, at school as well as in broader social environment. These behaviour disorders particularly result in breaking social standards and penal law. The main goal of the present thesis was to ascertain awareness of senior pupils at primary schools in the region of Moravské Budějovice, Czechia, of possibilities to solve their problems with the occurrence of pathological phenomena, that is, whether they know whom to turn to if they encounter problems with social pathological phenomena. Sub-goal No 1 was to ascertain who informs senior primary school pupils of possibilities to solve their problems with the occurrence of pathological phenomena. Sub-goal No 2 was to describe social pathological phenomena with senior pupils at primary school. In order to get an overview of the problem, the author used quantitative research, namely the method of questioning, the questionnaire technique and the documents analysis method, then also the technique of secondary analysis of data from related documents kept at a body of social protection of children. Questionnaires were distributed among senior pupils in selected classes of primary schools, among their class teachers and pedagogic instructors in the selected primary schools in the region of Moravské Budějovice. In relation to the presented sub-goals of the thesis, the following two hypotheses were formulated. Supposed Hypothesis No 1 ''I assume that basic information is given mainly by class teachers, prevention methodists and pedagogic instructors“ was confirmed. The questionnaire results show that the group of pupils researched were mostly instructed by teachers. Supposed Hypothesis No 2 ''Social pathological phenomena are taken as a social problem which is difficult to solve in the aforementioned region“ was not confirmed. The research shows that teachers and instructors in the selected primary schools are very successful in dealing with the problems of social pathological phenomena. Therefore, we may conclude that the endeavour of schools in the field of occurrence of those phenomena and their prevention is on a very good level in the period tested.eng
dc.date.accepted2009-06-25
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeIra, Vladimír
dc.description.defenceInformovanost dětí na 2. stupni ZŠ o možnosti řešení jejich problémů s výskytem sociálně patologických jevů Studentka ve své DP zjišťovala informovanost o řešení sociálně patologických jevů. Kvantitativní technikou testovala 2 hypotézy. Vedoucí práce představil své hodnocení. Předseda komise seznámil s oponentským posudkem. Jak jste konstruovala hypotézy? Jaký byl důvod k nastavení metodiky? Klasifikace: výborněcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam