Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHudáčková, Andrea
dc.contributor.authorLukešová, Renata
dc.date.accessioned2021-12-03T08:59:43Z
dc.date.available2021-12-03T08:59:43Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-08-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18797
dc.description.abstractEdukační proces zaměřený na hygienické jávaky romských dětí Název této diplomové práce zní: Edukační proces zaměřený na hygienické návyky romských dětí. Téma této diplomové práce se může mnohým lidem zdát poněkud kontroverzní nebo snad odvážné. Za jistých okolností jím však skutečně je. V dnešní době ho ale naopak můžeme považovat za velmi užitečné a aktuální. Zvláště pro zdravotníky. Právě u nás, v České Republice patří romská populace mezi nejpočetnější minoritu. Ze zdravotního hlediska jsme se zaměřili na hygienu romských dětí. Pro tuto práci bylo stanoveno celkem 5 cílů a z nich se odvíjejících 5 výzkumných otázek. Prvním cílem bylo zjistit, co si občané romské populace ve věku do 15-ti let představují pod pojmem hygiena. Druhým cílem bylo zjistit, kdo poskytl informace o způsobu provádění hygieny romským osobám ve věku do 15-ti let. Dalším, v pořadí třetím cílem, bylo zjistit míru účasti rodičů v péči o hygienu romských dětí ve věku do 15-ti let. Čtvrtým cílem naší práce bylo zjistit, jak provádí hygienu romští občané ve věku do 15-ti let. A protože součástí této diplomové práce byla i aplikace individuálních edukačních plánů v oblasti hygieny konkrétním respondentům, poslední cíl zněl: Zjistit změnu v hygienické péči po zavedení individuálního edukačního plánu u osob romské národnosti ve věku do 15-ti let. Na základě těchto cílů bylo stanoveno 5 výzkumných otázek. První otázka zněla: Co si občané romské populace ve věku do 15-ti let představují pod pojmem hygiena? Druhá otázka: kdo poskytuje informace o způsobu provádění hygieny romským osobám ve věku do 15-ti let? Třetí otázka: Do jaké míry se podílejí rodiče na hygieně romských dětí ve věku do 15-ti let? Čtvrtá otázka: Jak provádí hygienu romští občané ve věku do 15-ti let? Pátá otázka: K jaké změně v hygienické péči došlo po zavedení individuálního edukačního plánu u osob romské národnosti ve věku do 15-ti let? Výzkum byl proveden ve třech etapách. V první etapě byly pomocí nestandardizovaného rozhovoru shromážděny informace o hygienických návycích. Ve druhé etapě byly vytvořeny a aplikovány individuální edukační plány, na téma hygiena, vybraným respondentům. Ve třetí etapě byla provedena kontrolní návštěva, pro zjištění změn v hygienické péči na základě proběhlé edukace. Všechny cíle byly splněny a výzkumné otázky zodpovězeny. Jak je všeobecně známo, děti jsou v romských rodinách považovány za velké štěstí a oproti českým rodinám je jejich počet několikanásobně vyšší. Vzhledem k tomu, že romská populace patří v ČR mezi nejrozšířenější minoritu, bylo na místě, zjistit, způsob péče o jejich zdraví, v níž hraje hygiena nezastupitelnou roli.cze
dc.format126s., 40s. obr. příloh
dc.format126s., 40s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectEdukacecze
dc.subjectProcescze
dc.subjectHygienacze
dc.subjectNávykycze
dc.subjectRomcze
dc.subjectDítěcze
dc.subjectEducationeng
dc.subjectProcesseng
dc.subjectHygieneeng
dc.subjectHabitseng
dc.subjectRomanyeng
dc.subjectChildeng
dc.titleEdukační proces zaměřený na hygienické návyky romských dětí.cze
dc.title.alternativeEducational process focused on hygienic habits of Romany childreneng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag13070
dc.description.abstract-translatedEducational process focused on hygienic habits of Romany children The name of this thesis is: Educational process focused on hygienic habits of Romany children. This topic can seem a little controversial or bold to a lot of people. It actually is in certain circumstances. But we can consider it very useful and topíval at numerous minorities in our country, the Czech Republic. We focused on hygiene of Romany children from health aspekt. We set 5 goals in total and the relevant 5 research questions for this thesis. The first goal was to ascertain what the Citizen of Romany population under 15 years of age imagine under the koncept of ‚qhygiene''. The second goal was to ascertain who gave information on the way of performing hygiene to Romany persons under 15 years. The third goal was to ascretain the level of participation of the patente in care for hygiene of Romany children under 15 years. The fourth goal of our thesis was to ascertain how Romany citizens under 15 years perform hygiene. And as this thesis included also the application of individual educational plans in the area of hygiene to specific respondents, the last goal was to ascertain the change in hygienic care after the introduction of individual educational plan for persons of Romany nation under 15 years of age. Five reserch guestions were set on the base of the above stated goals. The first question was: What do the citizens of Romany population under 15 years of age imagien under the concept of ‚qhygiene''? The second question: Who gives information on the way of performing hygiene to Romany persons under 15 years? The third question: To Chat level do the parents participate in the hygiene of Romany children under 15 years? The fourth question: How do Romany citizens under 15 years perform personal hygiene? The fifth question: What change took place in hygienic care after the introduction of individua educational plan for persons of Romany nation under 15 years of age? The research was made in three stages. In the first stage, information on hygienic habits was collected with the help of non-standardized interview. In the second stage, individual educational plans on the topic of hygiene were created for and applied to selected respondents. In the third stage, control visit was paid in order to ascertain changes in hygienic care on the base of the implemented education. All goals were met and research questions answered. As is generally known, children are considered great luck in Romany families, and their number is severalfold higher as against Czech families. With regard to the fact that the Romany population ranks among the most numerous minorities in the Czech Republic, it was appropriate to ascertain the way of care for thein health, in which hygiene plays irreplaceable roleeng
dc.date.accepted2009-09-22
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOšetřovatelství ve vybraných klinických oborech - modul chirurgiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePochylá, Karla
dc.description.defenceTéma DP: Edukační proces zaměřený na hygienické návyky romských dětí Otázky:1/ Jak to, že rodiny Romů nepřipouští získávání informací o hygieně dětí ze školských zařízení. Studentka byla pochválena za velice pěkně zpracovanou práci. Klasifikace: výborněcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam