Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJankovský, Jiří
dc.contributor.authorDoležalová, Jitka
dc.date.accessioned2021-12-03T09:18:46Z
dc.date.available2021-12-03T09:18:46Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2009-05-11
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18899
dc.description.abstractV teoretické části práce, která se zabývá integrací žáků s tělesným postižením do základní školy z pohledu jejich spolužáků, jsem se zabývala samotným pojmem integrace. Dále jsou zde uvedeny faktory, které ovlivňují školskou integraci, a v neposlední řadě je v této části uvedena současná právní úprava školské integrace. Do praktické části jsem zařadila stručné kazuistiky jednotlivých žáků s tělesným postižením, v jejichž třídách jsem výzkum prováděla. Jsou zde také prezentovány výsledky dotazníků a jejich vyhodnocení. Cílem práce je zjistit, jaký je vztah žáků základní školy k jejich spolužákům s tělesným postižením. V neposlední řadě též formulovat případná vlastní doporučení či návrhy, jak integraci do budoucna dále zlepšit. Stanovila jsem si dvě hypotézy. První je: ‚qŽáci s tělesným postižením svou přítomností ve třídě i svým specifickým pohledem na svět, obohacují své spolužáky, což je samotné posiluje.'' Druhá hypotéza zní následovně: ‚qZdraví spolužáci navazují spontánní kontakty a vztah se spolužáky s tělesným postižením.'' Obě hypotézy byly potvrzeny. K ověření hypotéz jsem zvolila metodu kvantitativního výzkumu. Sběr dat probíhal metodou dotazování formou dotazníků. Pro zjištění potřebných údajů jsem vypracovala dotazník, který byl anonymní a dobrovolný. Uvedenou bakalářskou práci bude možné využívat při integraci žáka s tělesným postižením jako informační materiál pro ředitele školy a rodiče ‚qzdravých'' dětí. Mohou se podívat na celou problematiku z pohledu těch, kterých se integrace bezprostředně dotýká.cze
dc.format68 s.
dc.format68 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.subjectIndividuální integrace žáka Individuální vzdělávací plán Inkluze Integrace Tělesné postižení Žák s tělesným postiženímcze
dc.subjectIndividual integration of pupil Individual educational plan Inclusion Integration Handicap Physically handicaped pupileng
dc.titleIntegrace žáků s tělesným postižením do základní školy z pohledu jejich spolužákůcze
dc.title.alternativeIntegration of Students with Physically Handicap into the Primary School from the Viewpoint of their Classmateseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag13013
dc.description.abstract-translatedIn its theoretical part, the thesis, which deals with the integration of physically handicapped pupils into the primary school from the viewpoint of their classmates, focuses on the concept of integration itself. It also lists factors that influence school integration and - last but not least - describes present legal regulation of school integration. The practical part contains brief case studies of individual physically handicapped pupils in whose classes the research was carried out. The results of questionnaires and their evaluation are presented here too. The aim of this thesis is to analyze the attitudes of primary school pupils towards their physically handicapped classmates. The thesis also tries to formulate its own recommendations and proposals for future improvement of integration. Two hypotheses have been postulated. The first says: ''Physically handicapped pupils enrich their classmates by both their presence in the class and their specific view of the world, which - on the other hand - strengthens the handicapped.’q The second hypothesis reads as follows: ''Healthy pupils establish spontaneous contacts and relations with their physically handicapped classmates.’q Both the hypotheses have been proved. To prove the hypotheses, the method of quantitative research was used. Data were collected through questioning. To get necessary data, a questionnaire, which was anonymous and voluntary for respondents, was prepared. This bachelor degree thesis could be used as an information material for headmasters /headmistresses and for the parents of ''healthy’q pupils in the situation when a handicapped pupil is being integrated into the class. It will enable them to look at the whole issue from the viewpoint of those whom the integration process immediately concerns to.eng
dc.date.accepted2010-06-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSlomek, Zdeněk
dc.description.defenceJitka Doležalová Integrace žáků s tělesným postižením do základní školy z pohledu jejich spolužáků Obhajoba: Bakalářská práce zpracovala téma, která se týká integrace žáků s tělesným postižením z pohledu jejich spolužáků. Autorka vhodně zpracovala nástroj sběru dat - využila dotazník, který byl vytvořen tak aby vyhovoval žákům základní školy. Vzhledem k osobně rozdávaným a sbíraným dotazníkům zajistila studentka 100% návratnost dotazníků. Členové komise se shodují s oběma posudky a souhlasí s tvrzením oponenta práce, že na škodu práce je častý výskyt pravopisných chyb a překlepů. Klasifikace: výborněcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam