Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvestková, Renata
dc.contributor.authorSedláková, Gabriela
dc.date.accessioned2021-12-03T09:26:44Z
dc.date.available2021-12-03T09:26:44Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-07
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19353
dc.description.abstractTéma mé bakalářské práce je zaměřeno na způsob, jakým je realizována prevence rizikového chování na 2. stupni základních škol v Jihlavě. Teoreticky i prakticky se zabývá aspekty, které se týkají systému realizování prevence u této cílové skupiny. Prevence rizikového chování je v dnešní době velmi diskutované téma a je kladen velký důraz na primární prevenci od mateřské školy, přes základní školy až po odborná učiliště a střední školy. V Jihlavě v současné době nefunguje jednotný systém primární prevence rizikového chování pro všechny základní školy a ani ucelený přehled o organizacích a institucích se sídlem v Jihlavě, které nabízejí preventivní programy. Cílem práce bylo především zjistit co nejvíce informací o způsobu, jakým je prevence v Jihlavě realizována. Dílčími cíli bylo zjistit, jaké preventivní programy existují a jakým způsobem jsou realizovány, dále zjistit postoj žáků druhého stupně základních škol v Jihlavě k rizikovému chování a prevenci a zda jsou pro ně programy prevence atraktivní, posledním dílčím cílem bylo zjistit, zda je v Jihlavě vytvořen komplexní systém preventivních programů. Pro naplnění těchto cílů byl zvolen kvalitativní typ výzkumu, metoda polostrukturovaného rozhovoru s otevřenými a polootevřenými otázkami a metoda skupinové diskuse. Výzkum probíhal z větší části na základních školách v Jihlavě, kde se mi podařilo získat souhlas s výzkumem od 6 z celkového počtu 10 základních škol. Cílové skupiny byly zvoleny celkem tři. První tvořili školní metodici prevence z výzkumného vzorku, druhá byla tvořena žáky devátých tříd základních škol z výzkumného vzorku a třetí skupina byla vytvořena ze zástupců organizací a institucí realizující preventivní programy na základních školách v Jihlavě. Z výzkumu vyplynuly současné problémy v této oblasti. Především je to nedostatek finančních prostředků, dále časová vytíženost školních metodiků prevence, kteří nemají dostatek času pro plánování a realizaci kvalitní a efektivní prevence. Za nejpodstatnější problém považuji vzájemnou nespolupráci mezi subjekty realizujícími programy primární prevence na základních školách v Jihlavě. V závěru práce jsem nastínila řešení těchto problémů.cze
dc.format68 s., 7 s. obr. příloh
dc.format68 s., 7 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectrizikové chovánícze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectškolní metodik prevencecze
dc.subjectrisk behavioreng
dc.subjectpreventioneng
dc.subjectschool prevention methodologistseng
dc.titleRealizace prevence sociálně patologických jevů na 2. stupni základních škol v Jihlavěcze
dc.title.alternativeImplementation of prevention of socio-pathologic behaviour in the second grade of primary schools in Jihlavaeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag17447
dc.description.abstract-translatedThe topic of my bachelor thesis has been focused on ways how there is realized a prevention of risky behavior on the second level of elementary schools in Jihlava. Both theoretically and practically it deals with aspects concerning the system of a realizing the prevention at this target group. The prevention of the risky behavior has been a very much debated issue today and the primary prevention is strongly emphasized from the kindergartens through elementary schools to vocational and secondary schools. Currently there does not work any uniform system of the primary prevention of the risky behavior for all elementary schools in Jihlava and there is not any comprehensive survey about organizations and institutions, established in Jihlava, offering preventive programs. A goal of the thesis was especially to find out most information about the way how the prevention in Jihlava was realized. Partial goals were findings of facts which prevention programs exist and how they have been realized, than to discover an attitude of pupils from the second level at elementary schools in Jihlava toward the risky behavior and the prevention and if the preventive programs are attractive for them. The last partial goal was to find out whether there has been created a comprehensive system of preventive programs. To achieve those goals, I chose a qualitative type of the research and a semi-structured interview method with open and half-open questions and a method of a group discussion. The research was conducted largely in the elementary schools in Jihlava, where I managed to get the consent to the research in 6 from the total number of 10 elementary schools. The target groups were chosen three in total. The first one consisted of school prevention methodologists from the research sample, the second one was formed of the ninth-grade pupils of elementary schools from the research sample and the third one was composed of representatives of organizations and institutions realizing the preventive programs in elementary schools in Jihlava. There emerged current problems of the region. Foremost it is a lack of funds, a busyness of the school prevention methodologists, who have not got enough time to plan and to realize the quality and effective prevention. I consider as the most fundamental problem a mutual non-cooperation among subjects realizing programs of the primary prevention in the elementary schools in Jihlava. In conclusion of my thesis I have outlined several solutions of these problems.eng
dc.date.accepted2010-06-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHošek, Josef
dc.description.defenceGabriela Sedláková Realizace prevence sociálně patologických jevů na 2. stupni základních škol v Jihlavě Obhajoba: Prezentace BP byla stručná a přehledná. Studentce byla položena otázka - ?? Klasifikace: výborněcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam