Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBřízová, Bohdana
dc.contributor.authorNohejlová, Pavla
dc.date.accessioned2021-12-03T09:28:28Z
dc.date.available2021-12-03T09:28:28Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19371
dc.description.abstractProblematika vztahu dítěte a dobrovolníka v programu Pět P je velmi citlivou oblastí. Dosud nebyl v České republice proveden výzkum, který by se zabýval vývojem vztahu dobrovolníka a dítěte. Práce zkoumá vývoj vztahu dítěte a dobrovolníka na základě mapování změn v osmi dimenzích vztahu dle teorie Hindeho (1988). V teoretické části se práce nejprve zabývá programem Pět P jako takovým, jeho stručnou historií, principy a přínosy. Dále je v teoretické části pojednáno o vztazích obecně a vztahu dítěte a dobrovolníka v programu Pět P a jeho vývoji. Cílem práce je zmapovat vývoj vztahu dítěte a dobrovolníka v programu Pět P na základě změn ve výše jmenovaných osmi dimenzích vztahu. V praktické části bylo použito metody dotazování, techniky strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami, metoda zúčastněného pozorování a analýzy dokumentů. Výzkumný soubor tvořilo 15 respondentů (5 dobrovolníků, 5 dětí, 5 zákonných zástupců dětí). Výzkum probíhal v regionálním centru programu Pět P ve městě Písek. Výsledky práce tvoří analýzy rozhovorů vedených s dobrovolníky, dětmi a zákonnými zástupci po prvních třech měsících a po deseti měsících vztahu, dále pozorování na třech společných akcích u každé dvojice, analýzy zápisů ze supervizí a zápisků ze schůzek. Z výsledků vyplynuly dvě hypotézy. První z nich zní: Vztah dítěte a dobrovolníka v programu Pět P se vyvíjí v osmi dimenzích dle teorie Hindeho (1988). Druhá hypotéza zní: Každý vztah dítěte a dobrovolníka v programu Pět P se vyvíjí jiným způsobem. Práce obsahuje také doporučení pro praxi zvláště začínajícím koordinátorům programu Pět P. Tato doporučení se týkají příkladů otázek, pomocí kterých je možné zjišťovat změny v jednotlivých dimenzích vztahu a lépe tak sledovat, jakým způsobem se vztah vyvíjí. Práce může být užitečná jak koordinátorům, kteří v programu Pět P začínají, tak i těm koordinátorům, kteří již mají dlouhodobější zkušenosti s prací s dvojicemi v programu.cze
dc.format118 s.
dc.format118 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdítěcze
dc.subjectdobrovolníkcze
dc.subjectkamarádský vztahcze
dc.subjectprogram Pět Pcze
dc.subjectvývoj vztahucze
dc.subjectchildeng
dc.subjectvolunteereng
dc.subjectfriendshipeng
dc.subjectThe Five P programmeeng
dc.subjectthe relation developmenteng
dc.titleVývoj vztahu dítěte a dobrovolníka v Programu Pět Pcze
dc.title.alternativeThe evolution of the relationship between child and volunteer in Program Five Peng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag10275
dc.description.abstract-translatedThe issue of the child - volunteer relation development in the Five Ps Programme is a really sensitive one. No research dealing with the child - volunteer relation development has been performed yet in the Czech Republic. The child - volunteer relation development research is based on mapping changes within the eight dimensions of a relation as per Hinde´s theory (1988). The theoretical part of the thesis deals with the Five Ps programme itself, its brief history, handicaps and benefits. The theoretical part also deals with relations in general and the relation child - volunteer in the Five P programme and its development. The thesis is aimed at mapping the child - volunteer relation development in the Five Ps programme upon changes in the above eight relation dimensions. The practical part employed the questioning method, the technique of structured interview with open questions, the method of participant observation and document analyses. The research sample consisted of 15 respondents (5 volunteers, 5 children, 5 legitimate representatives of the children). The survey was performed at the regional Five P Programme Centre in Písek. The results of the work consist of analyses of interview with the volunteers, children and legitimate representatives after three months and after ten months of a relation, then observation of each couple during common activities, analyses of supervision records and meeting minutes. Two hypotheses arose from the results. The first is: The child - volunteer relation in the Five P programme develops in eight dimensions as per Hinde´s theory (1988). The other hypothesis is: Each child - volunteer relation in the Five Ps programme develops differently. The thesis also includes practical recommendations, particularly to beginning Five Ps coordinators. These recommendations present examples of questions by which changes in the individual relationship dimensions may be monitored and the relationship development better observed. The thesis may be useful either for beginning coordinators in the Five Ps programme or for those having longer experience in coordinating the couples in the programme.eng
dc.date.accepted2010-06-22
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSitárová, Alena
dc.description.defencePavla Nohejlová, Bc. Vývoj vztahu dítěte a dobrovolníka v programu Pět P Obhajoba: Studentka prezentovala svou práci, sdělila cíle práce, popsala metodiku. Zjištěné výsledky prezentovala a okomentovala. Závěrem prezentace shrnula přínosy DP a její využití v praxi. Poté čteny vedoucího, resp. oponenta práce. Následně studentka zodpověděla otázku vedoucího práce resp. 2 otázky oponenta. Poté proběhla krátká diskuse členů komise se studentkou k DP. Klasifikace: výborněcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam