Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBicková, Jaroslava
dc.contributor.authorFraňková, Zuzana
dc.date.accessioned2021-12-03T09:28:33Z
dc.date.available2021-12-03T09:28:33Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-08-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19387
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou významu canisterapie u klienta s naslouchadlem a kochleárním implantátem. Canisterapie, jako jedna z forem zooterapie, představuje podpůrnou rehabilitační metodu, založenou na kontaktu člověka se psem a jejich pozitivní interakci. Teoretická část práce předkládá aktuální terminologii zoorehabilitace a canisterapie, kde se autorka zabývá rozborem této problematiky a vlivem canisterapie na klienta se specifickými vadami. V rámci teoretické části je také vymezena problematika sluchového postižení. Cílem diplomové práce je popsání canisterapie jako podpůrné terapeutické metody u dětí se sluchovým postižením. Výzkum je zaměřen na využití metody Animal Assisted Therapy. Na základě kvalitativního výzkumu byly vytvořeny čtyři kazuistiky, které popisují význam canisterapie u dítěte se sluchovým postižením a jeho rodiny. Pro výzkum byla použita metoda zúčastněného pozorování, metoda analýzy dokumentů (technika sekundární analýzy dat) a polostandardizovaný rozhovor. Jako doplňující metodu jsem zvolila dotazování (techniku dotazníku) s otevřenými otázkami a fotodokumentaci. Výzkum byl proveden u dětí předškolního věku po kochleární implantaci, které docházejí do Speciálně pedagogického centra pro sluchově postižené v Českých Budějovicích. Výsledky výzkumu potvrdily, že canisterapie působí velmi pozitivně na celkový rozvoj osobnosti dítěte, přispívá k rozvoji řeči i komunikačních schopností a k psychosociálnímu rozvoji dítěte. Práce může sloužit jako informační a studijní materiál začínajícím i profesionálním canisterapeutickým týmům, pedagogickým, speciálně pedagogickým a dalším odborným pracovníkům a také laické veřejnosti. Informace mohou být předávány formou přednášek, vytvořením publikací, letáků, atd.cze
dc.format82 s.
dc.format82 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectCanisterapiecze
dc.subjectAATcze
dc.subjectsluchové postiženícze
dc.subjectkochleární implantátcze
dc.subjectsluchadlocze
dc.subjectCanistherapyeng
dc.subjectAnimal assisted therapyeng
dc.subjectauditory impairedeng
dc.subjectcochlear implanteng
dc.subjecthearing-aideng
dc.titleVýznam canisterapie u klienta s naslouchadlem a kochleárním implantátemcze
dc.title.alternativeThe accounte of Animal Assisted Therapy for client with hearing-aid and cochlear implanteng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag16124
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with a issue of significance of canistherapy for clients with hearing aid and cochlear implants. Canistherapy, as one of the forms of the zoo-therapy, represents a supporting rehabilitation method based on the contact of the man with the dog and their positive interaction. The theoretical part of the thesis contains the topical terminology of the zoo-rehabilitation and canistherapy, where the author makes the analysis of this topic and deals with influence of the canistherapy on the client with specific defects. Within the theoretical part also the issue of a hearing handicap is defined. The target of the thesis is describing canistherapy as supporting therapeutic method for children with hearing defects. The research is focused on applying the Animal Assisted Therapy method. Based on the qualitative research, four casuistic reports were created describing the importance of the canistherapy for children the hearing defects and their family. For the research, the method of participating observation was applied, method of the analysis of documents (method of the secondary data analysis) and a half-standardized talk. As supplementing method I selected questioning (technology of an questionnaire) with open questions and photo-documentation. The research was made on children of pre-school age after the cochlear implantation coming into the Special Pedagogical Centre for Hearing Handicapped in České Budějovice. The results of the research confirmed that canistherapy influences very positively the total development of the child personality, it contributes to the development of speech as well as communication abilities and psycho-social child development. The thesis may serve as information and study material for beginning and professional canistherapeutical teams, pedagogical, special pedagogical and further professional employees and also the lay public. The information may be disseminated in the form of lectures, by creating publications, leaflets etc..eng
dc.date.accepted2010-09-20
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeChlopčíková, Marie
dc.description.defenceJméno, příjmení: Bc. Zuzana FRAŇKOVÁ Téma bakalářské práce: Význam canisterapie u klienta s naslouchadlem a kochleárním implantátem Průběh obhajoby bakalářské práce: Představení práce členům komise bylo odpovídající, autorka seznámila komisi se čtyřmi kasuistikami - využití canisterapie u klienta s naslouchadlem a kochleárním implantátem. Diplomantka zhodnotila přínos canisterapie pro děti a také pro jejich rodiny. V závěru práce dokázala navrhnout hypotézy, které lze potvrdit dalším výzkumem kvantitativního charakteru. Členové komise pozitivně hodnotí longitudinálnost výzkumu. Klasifikace: výborněcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam