Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNosková, Marie
dc.contributor.authorVávrová, Eva
dc.date.accessioned2021-12-03T09:28:45Z
dc.date.available2021-12-03T09:28:45Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-21
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19428
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou poruch příjmu potravy mezi žáky 2. stupně základních škol venkovského a městského typu. Problematika poruch příjmu potravy je velmi složitá a veřejností často nepochopitelná. Nevnímají fakt, že se jídlo či jeho odmítání může stát opravdovým návykem. Poruchy příjmu potravy se nevyskytují pouze u mladých žen, ale také stále častěji u dětí a adolescentů. Jedná se o závažné psychosomatické poruchy, významně zasahující do oblasti psychické i tělesné. Mohou tedy velmi negativně ovlivnit vývoj osobnosti až do dospělosti. Přinášejí rovněž řadu problémů i komplikací v oblasti somatické a mohou se velmi nepříznivě odrážet na celkovém zdravotním stavu jedince. Působí dlouhodobé obtíže nejen samotným nemocným, ale také jejich rodinám, partnerům, kamarádům. Je velmi jednoduché onemocnět poruchou příjmu potravy, není ale vůbec jednoduché se uzdravit. Práci jsem rozdělila do části teoretické a praktické. V teoretické části pojednávám o historickém pojetí ženské krásy, o etiologii, definuji pojmy mentální anorexie a mentální bulimie, popisuji i atypické poruchy příjmu potravy. Samozřejmě, že jsem nezapomněla na zdravotní komplikace, ve které mohou vyústit ani na jejich léčbu. V závěru teoretické části jsem sepsala i několik her, které mohou pedagogové využít s žáky jako prevenci těchto poruch.cze
dc.format183 s., 47 s. obraz.příloh.
dc.format183 s., 47 s. obraz.příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPoruchy příjmu potravycze
dc.subjectmentální anorexiecze
dc.subjectmentální bulimiecze
dc.subjecteating disorderseng
dc.subjectanorexia nervosaeng
dc.subjectbulimia nervosaeng
dc.titleRizikové faktory a všeobecná informovanost žáků 2.stupně základní školy o poruchách příjmu potravycze
dc.title.alternativeThe Risk Factors and General Awareness of Eating Disorders at Pupils Attending Elementary School from the 6th to 9th classeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag16330
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the issue of eating disorders of pupils attending upper primary schools of rural and urban type. The issue of eating disorders is very complex and public often fails to understand it. People do not see the fact that the food and its rejection can turn into a real habit. Eating disorders are not only observed in young women, but also increasingly in children and adolescents. Eating disorders involve serious psychosomatic disorders, significantly affecting the mental and physical status. Thus, they may very negatively affect personality development from childhood to adulthood. They are accompanied with many somatic problems and complications and they can have a very negative influence to the overall health status of an individual. Eating disorders cause long-term problems not only to patients themselves but also to their families, spouses and friends. It is very easy to fall ill with eating disorder, but is very hard to get better.eng
dc.date.accepted2010-06-22
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOdborný pracovník v ochraně veřejného zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVeřejné zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠtanclová, Eva
dc.description.defenceStudentka představila komisi diplomovou práci prezentace v v Power Pointu. Členové komise byli seznámeni s posudky vedoucího práce a oponenta. Vedoucí práce položil doplňující otázky, které studentka zodpověděla vyčerpávajícím způsobem. Taktéž oponent práce položil doplňující dotaz, studentka dotaz zodpověděla. Předseda komise vznesl připomínky k formálním nedostatkům diplomové práce (př. chybí číslování stran) a k nedostatečnému popisu grafů ve výsledkové části práce a k celkové horší orientaci v diplomové práci.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam