Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHrušková, Martina
dc.contributor.authorBartesová, Adéla
dc.date.accessioned2021-12-03T09:29:15Z
dc.date.available2021-12-03T09:29:15Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19489
dc.description.abstractHlavním cílem práce bylo vytvoření modelu uceleného projektu předškolního zařízení, které bude vychovávat a vzdělávat děti podle vzoru alternativní pedagogické koncepce Marie Montessori. Aby mohl být naplněn hlavní cíl, musel být nejdříve zrealizován cíl dílčí, ve kterém měla autorka zmapovat praxi Montessori zařízení pro děti v předškolním věku v České republice včetně pořízení fotodokumentace. Dílčí cíl byl naplněn sběrem empirických dat v Montessori zařízeních po celé České republice. Výzkum byl uskutečněn metodou dotazování technikou volného rozhovoru s vedoucími pracovníky nebo učitelkami Montessori tříd. Ve vazbě na sběr dat v terénu mohla autorka naplnit cíl hlavní, a to vytvořit projekt modelového Montessori zařízení pro děti v předškolním věku. Projekt zahrnuje cíle zařízení, vymezení cílové skupiny, možnosti právních forem zařízení, ekonomickou rozvahu, nabízené služby, zájmové aktivity, metody a formy práce, personální zajištění, provozní záležitosti, prostorové a materiální vybavení včetně Varianty dispozičního řešení, otázky hodnocení a udržitelnosti projektu. Výsledky diplomové práce, především vytvořený model založení Montessori zařízení s předkládanou variantou dispozičního řešení, budou sloužit jako ucelený transparentní návrh jak založit Montessori předškolní zařízení.cze
dc.format126 s.
dc.format126 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectalternativní vzdělávánícze
dc.subjectdítě v předškolním věkucze
dc.subjectintegrace dětí s postiženímcze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectMontessori pedagogikacze
dc.subjectMontessori zařízenícze
dc.subjectprojektcze
dc.subjectškolský managementcze
dc.subjectalternative educationeng
dc.subjectchild of pre-school ageeng
dc.subjectintegration of children with disabilitieseng
dc.subjectkindergarteneng
dc.subjectMontessori pedagogyeng
dc.subjectMontessori institutioneng
dc.subjectplaneng
dc.subjectschool managementeng
dc.titleModel založení Montessori zařízení pro děti v předškolním věkucze
dc.title.alternativeA Model of Montessori Institution for Pre-school Childreneng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag16644
dc.description.abstract-translatedThe aim of the work was to set up a model of a pre-school institution which will educate children in the way of Marie Montessori´s alternative pedagogical conception. To fulfil the main goal, a particular aim was first carried out - Montessori pre-school institutional practices in the Czech Republic were mapped and some photos were taken. The aim was completed by empirical data collection during visiting nine out of eleven addressed Montessori institutions and by an interview with a professional in this field. The research was realized through the open interviews with the heads or teachers of Montessori classes. Based on the data collection, the main goal, a model of Montessori institution for pre-school children,could be completed. The plan depicts the goals of this institution, a target group, legal forms, economical balance, services offered, special interest activities, methods and forms of work, personnel, operating parameters, space and material equipment together with variants of dispositions, evaluation and sustainability. Completeness and transparency of the plan, which is based on the research realized, enable to carry it out at any place in the Czech Republic. The thesis can also inspire existing Montessori institutions to make changes or innovations.eng
dc.date.accepted2010-06-22
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBřezinová, Andrea
dc.description.defenceAdéla Bartesová, Bc. Model založení Montessori zařízení pro děti v předškolním věku Obhajoba: Diplomantka představila DP. Odpověděla na otázky. Prokázala orientovanost v dané problematice. Klasifikace: výborněcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam