Význam pedagogiky Marie Montessori pro předškolní zařízení
Abstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá pedagogikou Marie Montessori, jejím historickým vývojem, uplatněním v českém systému vzdělávání a jejím přínosem pro děti v předškolním věku. Práce popisuje nejdůležitější prvky a principy pedagogiky Marie Montessori a obsahuje také srovnání denního režimu v klasické mateřské škole a v Montessori předškolním zařízení.
Praktická část uvádí výsledky vlastního průzkumu zaměřeného na využití pedagogiky Marie Montessori v současných rodinách. Průzkum se zabývá tím, jaké mají rodiče dětí v předškolním věku znalosti o této pedagogice, jestli děti předškolního věku navštěvují Montessori centra a zda využívají některé Montessori pomůcky také v domácím prostředí.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Alternativní přístup vzdělávání a pedagogika Montessori
Gondeková, Renata (Jihočeská univerzita, 2011)Práce se zabývá alternativním školstvím, především pedagogikou Montessori, jejími výchovnými a vzdělávacími principy a charakteristikou předškolního vzdělávání. V hlavní části je porovnána mateřská školka Montessori s ... -
Autorská kniha inspirovaná pedagogikou Marie Montessori
Pavlovcová, Helena (Jihočeská univerzita, 2014)Helena Pavlovcová, bakalářská práce Autorská kniha inspirovaná pedagogikou Marie Montessori. Teoretická část bakalářské práce vychází z poznatků Marie Montessori a zkoumá podstatu její pedagogiky, principy a myšlenky v ... -
Školní připravenost dětí z mateřské školy alternativního typu (Marie Montessori)
Kerhartová, Lucie (Jihočeská univerzita, 2014)Bakalářská práce je zaměřena na porovnání školní připravenosti dětí z klasické mateřské školy a mateřské školy typu Montessori. Teoretická část se proto věnuje osobnosti Marie Montessori a jejím pedagogickým principům a ...