Školní připravenost dětí z mateřské školy alternativního typu (Marie Montessori)
Abstrakt
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání školní připravenosti dětí z klasické mateřské školy a mateřské školy typu Montessori. Teoretická část se proto věnuje osobnosti Marie Montessori a jejím pedagogickým principům a názorům. Dále se práce věnuje didaktickým pomůckám, které jsou při Montessori výuce využívány.
Praktická část si poté všímá porovnání připravenosti dětí z klasické a Montessori školky na školní docházku z pohledu rodičů a učitelů. Využity jsou výukové materiály a pomůcky, které děti ve výuce používají. Dalším ukazatelem by měly být strukturované rozhovory, dotazníky a názory pedagogů.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Alternativní přístup vzdělávání a pedagogika Montessori
Gondeková, Renata (Jihočeská univerzita, 2011)Práce se zabývá alternativním školstvím, především pedagogikou Montessori, jejími výchovnými a vzdělávacími principy a charakteristikou předškolního vzdělávání. V hlavní části je porovnána mateřská školka Montessori s ... -
Význam pedagogiky Marie Montessori pro předškolní zařízení
Soukupová, Štěpánka (Jihočeská univerzita, 2012)Tato bakalářská práce se zabývá pedagogikou Marie Montessori, jejím historickým vývojem, uplatněním v českém systému vzdělávání a jejím přínosem pro děti v předškolním věku. Práce popisuje nejdůležitější prvky a principy ... -
Autorská kniha inspirovaná pedagogikou Marie Montessori
Pavlovcová, Helena (Jihočeská univerzita, 2014)Helena Pavlovcová, bakalářská práce Autorská kniha inspirovaná pedagogikou Marie Montessori. Teoretická část bakalářské práce vychází z poznatků Marie Montessori a zkoumá podstatu její pedagogiky, principy a myšlenky v ...