dc.contributor.advisor | Kressa, Jiří | |
dc.contributor.author | Soukupová, Štěpánka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:06:17Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:06:17Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29098 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá pedagogikou Marie Montessori, jejím historickým vývojem, uplatněním v českém systému vzdělávání a jejím přínosem pro děti v předškolním věku. Práce popisuje nejdůležitější prvky a principy pedagogiky Marie Montessori a obsahuje také srovnání denního režimu v klasické mateřské škole a v Montessori předškolním zařízení.
Praktická část uvádí výsledky vlastního průzkumu zaměřeného na využití pedagogiky Marie Montessori v současných rodinách. Průzkum se zabývá tím, jaké mají rodiče dětí v předškolním věku znalosti o této pedagogice, jestli děti předškolního věku navštěvují Montessori centra a zda využívají některé Montessori pomůcky také v domácím prostředí. | cze |
dc.format | 53 | |
dc.format | 53 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Předškolní věk | cze |
dc.subject | Montessori pedagogika | cze |
dc.subject | dítě v předškolním věku | cze |
dc.subject | alternativní škola | cze |
dc.subject | klasická mateřská škola | cze |
dc.subject | Montessori centrum | cze |
dc.subject | Montessori pomůcky. | cze |
dc.subject | Pre-school age | eng |
dc.subject | Montessori´s pedagogy | eng |
dc.subject | child of pre-school age | eng |
dc.subject | alternative school | eng |
dc.subject | classical pre-primary school | eng |
dc.subject | Montessori centre | eng |
dc.subject | Montessori´s teaching aids. | eng |
dc.title | Význam pedagogiky Marie Montessori pro předškolní zařízení | cze |
dc.title.alternative | ImportanceofMariaMontessoriEducationforpre-primaryschools | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 24019 | |
dc.description.abstract-translated | The main areas covered in this thesis include Maria Montessori´s pedagogy, its historical development, its use in the Czech educational system and its benefits for children of pre-school age. The text describes the most important elements and principles of Maria Montessori´s pedagogy and includes a comparison of daily routine in classical pre-primary schools and Montessori centres.
The practical part presents results of a research focused on the use of Maria Montessori´s pedagogy in today´s families. The research seeks to find out what knowledge of this pedagogy the parents have, whether the children of pre-school age attend Montessori centres and whether Montessori´s teaching aids are also used at home. | eng |
dc.date.accepted | 2012-04-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální pedagogika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |