dc.contributor.advisor | Ochozka, Karel | |
dc.contributor.author | Davidová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:22:16Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:22:16Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1951 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je rozdělena do čtyř kapitol, ve kterých rozebírá aspekty, které mají v počátcích přípravy hry na klavír důležitou roli. První kapitola se zabývá hudební ontogenezi člověka v jednotlivých vývojových obdobích od prenatálního období až po období adolescence. Druhá zmiňuje hlavní účastníky pedagogického procesu. Dítě, pedagoga a rodiče, který má nezastupitelnou úlohu v pedagogickém procesu. Třetí část práce stručně nastíní psychologii hudebních schopností, problematiku vloh a schopností, vrozených a získaných dispozic a nakonec i poruchy těchto schopností a příčiny jejich vzniku. Poslední kapitola se zmíní o rozvoji hudebnosti, hudebního vnímání a tvořivosti u dětí. Do práce je zařazena vlastní osobní zkušenost s klavírní přípravou dětí v mladším školním věku. | cze |
dc.format | 37 s. | |
dc.format | 37 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | hudební vývoj | cze |
dc.subject | pedagog | cze |
dc.subject | rodiče | cze |
dc.subject | dítě | cze |
dc.subject | hudební schopnosti | cze |
dc.subject | vlohy | cze |
dc.subject | hudební vnímání | cze |
dc.subject | hudební tvořivost | cze |
dc.subject | Key words: musical process | eng |
dc.subject | pedagogue | eng |
dc.subject | parents | eng |
dc.subject | child | eng |
dc.subject | musical ability | eng |
dc.subject | talent | eng |
dc.subject | musical perception | eng |
dc.subject | musical creativity | eng |
dc.title | Počátky přípravy hry na klavír | cze |
dc.title.alternative | The Beginning Preparation for Playing the Piano | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 15741 | |
dc.description.abstract-translated | This seminary work is divided into four chapters in which the aspects important for the beginning of the piano play are analysed. The first chapter deals with musical ontogenesis in men at particular periods - from the prenatal period to the period of adolescence. The second chapter mentions the main participants in pedagogical process - child, teacher and parent whose role in pedagogical process is essential. The third part describes briefly the psychology of musical abilities, the range of problems related with talent and dispositions, inborn and gained dispositions and finally it deals with the disposition defects and the causes of its origin. The last chapter mentions the development of child´s musicalness, musical perception and creativity. The personal experience with child´s piano education at a young age is a part of this seminary work. | eng |
dc.date.accepted | 2009-06-08 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |