dc.contributor.advisor | Bauman, Petr | |
dc.contributor.author | Jarošová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:22:21Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:22:21Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-04-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1955 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá historickým vývojem školské soustavy od 18. století. Popisuje historický kontext a ukazuje situaci, kterou chtěl Václav Příhoda svými reformami změnit. Představuje Příhodův život a zdroje jeho myšlenkové inspirace jako je americká pragmatická pedagogika a Daltonský plán. Práce se soustředí na příhodovské reformy ve 30. letech 20. století, zejména na reformy školy prvního, druhého a třetího stupně a jejich dílčí realizaci. | cze |
dc.format | 44 s. | |
dc.format | 44 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | povinná školní docházka | cze |
dc.subject | etapy reformní hnutí | cze |
dc.subject | jednotná škola | cze |
dc.subject | škola I. stupně | cze |
dc.subject | škola II. stupně (Komenium) | cze |
dc.subject | škola III. stupně (Atheneum) | cze |
dc.subject | Daltonský plán | cze |
dc.subject | Globální metoda. | cze |
dc.subject | compulsory school attendance | eng |
dc.subject | Czech educational reform movement | eng |
dc.subject | comprehensive school | eng |
dc.subject | progressive education | eng |
dc.subject | Dlaton plan | eng |
dc.subject | Václav Příhoda | eng |
dc.title | Václav Příhoda a jeho přínos české reformní pedagogice | cze |
dc.title.alternative | Václav Příhoda And His Contribution to Czech Educational Reforms | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 15835 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with the historical development of Czech school system since the 18th century. It describes the historical context of the situation shows that like Václav Příhoda change its reforms. It represents Příhoda’s life and the sources of inspiration for his thought, e. g. American progressive education. The thesis is focused on Příhoda’s reform in the 1930s, in particular the reform of promary school, cower and higher secondary school. It also describes the implementation of some reforms in experimental schools. | eng |
dc.date.accepted | 2009-06-10 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |