Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMachová, Alena
dc.contributor.authorPicková, Pavlína
dc.date.accessioned2021-12-03T09:30:28Z
dc.date.available2021-12-03T09:30:28Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-08-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19586
dc.description.abstractEpilepsie se vyskytuje po celém světě a to bez výjimky věku, rasy, zeměpisné polohy a socioekonomické struktury. Incidence epilepsie je závislá na věku a vždy ovlivňuje kvalitu života dítěte i jeho nejbližších. Naše děti a dospívající vnímají, prožívají a hodnotí svůj život obvykle z jiných pohledů než dospělí lidé včetně rodičů. Proto hlavním cílem sesterského úsilí by měla být edukace a zapojení rodiny do procesu léčení. S tím je spojena i preventivní a výchovná péče. Cílem práce bylo zmapovat zda má edukace sestrou o režimových opatřeních vliv na přínos informovanosti rodiny dítěte s epilepsií. Práce se zaměřila v kvantitativním šetření na sestry v ordinacích praktických lékařů pro děti a dorost v Jižních Čechách. Technikou dotazníku se zmapovaly možnosti poskytované primární a sekundární péče sestrou o děti s epilepsií a rozsah spolupráce sestry s kluby epileptiků. V kvalitativním šetření na základě rozhovorů s rodiči dětí s epilepsií se zmapoval přínos informovanosti o režimových opatřeních prostřednictvím edukace sester v primární pediatrické péči. Z výsledků kvantitativního šetření vyplynulo, že sestry v ambulancích praktických lékařů pro děti a dorost se nevěnují primární ani sekundární prevenci epilepsie a zároveň nespolupracují s kluby epileptiků. Všechny tři hypotézy se nepovedlo verifikovat. Z výsledků kvantitativního šetření vyplynulo, že sestry v ambulanci praktických lékařů pro děti a dorost nedostatečně edukují rodiče dětí s epilepsií. Tam, kde edukace sestrou v pediatrické primární péči proběhla, byla vždy pro rodiče přínosná. Výsledky práce vedou k zamyšlení nad rolí sestry jako edukátorky a zároveň obhájkyně dětského klienta v ambulancích dětských lékařů. Výsledky práce bych chtěla apelovat na sestry v primární péči, aby se více prosazovaly, vzdělávaly a zapojovaly do péče o děti s epilepsií a tím jim pomohly zlepšit jejich dětství tolik potřebnou pro jejich zdravý růst a vývoj.cze
dc.format114 s.
dc.format114 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDítěcze
dc.subjectEdukacecze
dc.subjectEdukační procescze
dc.subjectEpilepsiecze
dc.subjectRežimová opatřenícze
dc.subjectSestracze
dc.subjectChildeng
dc.subjectEducationeng
dc.subjectEducation processeng
dc.subjectEpilepsyeng
dc.subjectRegime measureseng
dc.subjectSistereng
dc.titleEdukační proces pro sestry v pediatrické primární péči a rodiče dětí s epilepsiícze
dc.title.alternativeThe education process for nurses in pediatric primary practice and parents of children with epilepsyeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag20990
dc.description.abstract-translatedThe epilepsy occurs in the whole world without exception of age, race, geographical location and socio-economic structure. The incidence of epilepsy depends on age and influences each time the quality of life of the child and its next relatives. Our children and young people perceive, experience and evaluate their life usually from different points of view than adults including the parents. For this reason the main target of the nurse effort should be the education and involving the family into the process of healing. Also the preventive and educational care is connected with this. The target of thesis was to map if the education by the nurse concerning the regimen measures has influence on knowledge extent of the family of an epileptic child. The work focused, as for quantitative examination, on nurses in the surgeries of physicians for the children and young people (pediatrists) in South Bohemia. By the technology of the questionnaire the possibilities of provided primary and secondary care for children with epilepsy by the nurse and the scope of the co-operation of the nurse with the clubs of epileptics were mapped. Within the qualitative examination, based on the talks with parents of the children with epilepsy, the contribution of the knowledge of regimen measures handed on through the education by nurses in the primary pediatric care was examined. It follows from the results of the quantitative examination that the nurses in the outpatient departments of pediatrists do not devote attention to primary or secondary prevention of epilepsy and simultaneously they do not co-operate with the clubs of epileptics. It was impossible to verify all three hypotheses. It followed from the results of the quantitative examination that nurses in outpatient departments of physicians for children and young people do not sufficiently educate the parents of children with epilepsy. If the education by the nurse in the pediatric primary care has been performed, it was a contribution for parents each time. The results of the thesis lead us to reflection concerning the role of the nurse as educator and simultaneously as defender of the client- child in the outpatient departments of pediatrists. The results of the thesis: I would like to address the nurses in primary care, that they should assert themselves more, educate themselves and get involved into the care for children with epilepsy and hereby help to children to improve their childhood in the way necessary for their healthy growth and development.eng
dc.date.accepted2010-09-24
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOšetřovatelství ve vybraných klinických oborech - modul pediatriecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVelemínský, Miloš


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam