Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorElich, Markéta
dc.contributor.authorŠťastná, Veronika
dc.date.accessioned2021-11-19T12:22:36Z
dc.date.available2021-11-19T12:22:36Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-03-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1967
dc.description.abstractCílem práce je vytvořit evaluační studii na projekt, jež se mi povedl minulý rok v rámci zahraniční stáže v Namibii implementovat. Na jihu země, v regionálním městečku jménem Keetmanshoop, jsem působila šest měsíců jako dobrovolník pod českou neziskovou organizací Člověk v tísni. Projekt, jež nese název ŠKOLKY 2009, Namibie - Keetmanshoop, se zabývá místní sítí předškolních zařízení a jejich následnou podporou. Hodnocení projektu se řídí mezinárodními kritérii a standardy vypracovanými Výborem pro rozvojovou pomoc (Development Assistance Centre - DAC) při Organizaci pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). Teoretická část práce se zabývá tématy, které přímo souvisí s vypracováním evaluační studie - socio-ekonomická situace Namibie, rozvojový a politicko-edukační kontext země a nakonec i detailní popis celého OECD evaluačního manuálu. Tato část je poté doplněna o stručný výklad termínu zahraniční rozvojová spolupráce s odkazem na Českou republiku a o celkový přehled Rozvojových cílů tisíciletí. Evaluační studie vyznačující se svou vlastní životaschopností zcela vyplňuje praktickou část práce. Studie je charakteristická svými vlastními cíli, zvolenou metodologií a relevantními závěry. S touto teoretickou výbavou je projekt innocent jednak z hlediska jeho efektivnosti, jednak z hlediska dopadu na státní politiku Namibie zabývající se předškolní výchovou. Poslední část studie se věnuje otázce udržitelnosti projektu a s ní spojenými doporučeními pro jeho potenciální uživatelé. Práce je zakončena celkovým zhodnocením úspěšnosti projektu a jeho prognózou do příštích dnů.cze
dc.format56 pp , 44 pp Appendices
dc.format56 pp , 44 pp Appendices
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectZahraniční rozvojová spolupráce (ZRS)cze
dc.subjectprojekty rozvojové spoluprácecze
dc.subjecthodnocení projektů ZRS (evaluační studie)cze
dc.subjectOrganizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD)cze
dc.subjectkritéria a kvalitativní standardy pro hodnotící studie dle DAC (Výbor pro rozvojovou pomoc při OECD)cze
dc.subjectinstitucionální síť pro předškolní vzdělávánícze
dc.subjectstátní politika vzdělávánícze
dc.subjectOfficial Development Assistance (ODA)eng
dc.subjectdevelopment projecteng
dc.subjectevaluationeng
dc.subjectOrganisation for Economic Co-operation and Development (OECD)eng
dc.subjectDAC Evaluation Criteria and Quality Standardseng
dc.subjectpre-school educational networkeng
dc.subjectnational educational policyeng
dc.titleHow to measure the effectiveness of development project? Attempt No. 1: The project KINDERGARTENS 2009, Namibia - Keetmanshoopcze
dc.title.alternativeHow to measure the effectiveness of development project? Attempt No. 1: The project KINDERGARTENS 2009, Namibia - Keetmanshoopeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag16210
dc.description.abstract-translatedThe aim of thesis is to evaluate the project, which I started implementing in the South of Namibia last year, by OECD Evaluation Manual. The project, namely KINDERGARTENS 2009, Namibia - Keetmanshoop, deals with the pre-school educational network in the southern regional town Keetmanshoop, where I was working as a volunteer for Czech non-governmental organisation People In Need for six months. The project has provided local kindergarten teachers with technical assistance within the framework of one project, which is being implemented by organisation People In Need. The theoretical part is predominantly consisted of topics, which are relevant to own evaluation process - the socio-economic structure of Namibia, its development and policy educational context and lastly, accurate description of OECD evaluation handbook. At the beginning of this part I provide a general overview of development assistance and its official forms to readers. Then, the research part represents the evaluation report. It includes its own objectives, methodology and conclusions. The project is measured in terms of goals and changes accomplished. As a result, I am able to assess whether the project has been effective and its impact on national educational policy. The final part of evaluation is directed towards the question of project sustainability and recommendations and lessons learned for contingent users.eng
dc.date.accepted2010-05-31
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální a charitativní prácecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální péčecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam