Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvoboda, Jiří
dc.contributor.authorPodlenová, Kateřina
dc.date.accessioned2021-12-03T12:14:55Z
dc.date.available2021-12-03T12:14:55Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19715
dc.description.abstractBakalářská práce na téma ?Záměry a účinnost primární prevence závislosti na tabáku v podmínkách základních škol v Českých Budějovicích? je zaměřena na evaluaci specifické primární prevence závislosti na tabáku na základních školách v Českých Budějovicích a na analýzu postupů používaných školními metodiky prevence ke zhodnocení efektivity prováděné prevence. Primární prevence sociálně patologických jevů je prováděna podle tzv. ?Minimálního preventivního programu?, který je každá škola povinna vypracovat a vyhodnocovat ho v ?Závěrečné zprávě o plnění Minimálního preventivního programu?. V práci jsem použila kvalitativní výzkum, metodu dotazování, techniku strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami a obsahovou analýzu dat Minimálních preventivních programů. Výzkumný soubor tvoří školní metodici prevence deseti základních škol v Českých Budějovicích, na kterých probíhá výuka na I. i II. stupni. Na základě provedeného výzkumu a studia odborné literatury jsem stanovila pět hypotéz. H1: Na základních školách v Českých Budějovicích jsou v primární prevenci závislosti na tabáku nedostatečně zastoupeny účinné formy primární prevence. H2: Primární prevence závislosti na tabáku není kontinuální a systematicky plánovaná. H3: Rodiče se základními školami v prevenci kouření nespolupracují. H4: Evaluace primární prevence závislosti na tabáku na základních školách v Českých Budějovicích neprobíhá. H5: Primární prevence závislosti na tabáku na základních školách v Českých Budějovicích není účinná z důvodu pracovní vytíženosti školních metodiků prevence a nedostatku času na plánování primární prevence. Pro zlepšení efektivity primární prevence závislosti na tabáku na základních školách v Českých Budějovicích doporučuji zapojit se do některého z celorepublikových programů proti kouření, pokusit se zlepšit spolupráci s rodiči a funkci školního metodika prevence zavést jako samostatnou pracovní pozici.cze
dc.format67s.
dc.format67s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkouřenícze
dc.subjectminimální preventivní programcze
dc.subjectprimární prevencecze
dc.subjectškolní metodik prevencecze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectzávislost na tabákucze
dc.subjectsmokingeng
dc.subjectminimal prevention schemeeng
dc.subjectprimary preventioneng
dc.subjectschool prevention methodologisteng
dc.subjectelementary schooleng
dc.subjecttobacco addictioneng
dc.titleZáměry a účinnost primární prevence závislosti na tabáku v podmínkách základních škol v Českých Budějovicíchcze
dc.title.alternativeThe Objectives and Effectiveness of Primary Tobacco Addiction Prevention within Elementary Schools in České Budějovice.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag20790
dc.description.abstract-translatedThis bachelor´s thesis ?The Objectives and Effectiveness of Primary Tobacco Addiction Prevention within Elementary Schools in České Budějovice? deals with the evaluation of specific primary tobacco addiction prevention in elementary schools in České Budějovice and an analysis of policies used by school prevention methodologist in order to assess the effectiveness of exercised prevention. The primary prevention of social pathological phenomena is conducted according ?Minimal Prevention Scheme?, which each school is obliged to prepare and evaluate in ?The Final Report of Minimal Prevention Scheme Fulfilment?. I employed qualitative research, interviews, structured interviews with open questions, and content analysis of the data of Minimal Prevention Schemes. The research group consists of school prevention methodologist from ten elementary schools (both junior and senior) in České Budějovice. I have suggested five hypotheses based on the research and specialised literature. Hypothesis 1: Effective forms of primary prevention are not being sufficiently deployed in the České Budějovice elementary schools. Hypothesis 2: Primary tobacco addiction prevention is not continual or systematically planned. Hypothesis 3: Parents fail to cooperate with the tobacco preventiv program. Hypothesis 4: Evaluation of primary tobacco addiction prevention is not being carried out in the České Budějovice elementary schools. Hypothesis 5: Primary tobacco addiction prevention in České Budějovice elementary schools is not effective due to the heavy workload of school prevention methodologist and the lack of time to plan primary prevention. In order to improve the effectivaness of primary tobacco addiction prevention I recommend participation in one of the national anti-smoking programmes, improvement of cooperation with parents and a the implementation of school prevention methodologist as an independent position.eng
dc.date.accepted2011-06-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOchrana veřejného zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVeřejné zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKotrba, František


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam