Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMuchová, Ludmila
dc.contributor.authorBlažek Iňová, Veronika
dc.date.accessioned2021-11-19T12:22:52Z
dc.date.available2021-11-19T12:22:52Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-04-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1979
dc.description.abstractTato práce se zabývá tématem objevování společných výrazových prostředků v oblastech estetiky a náboženství, které mohou být dále umístěny do hodin náboženské výchovy. Základnímu teoretickému vymezení oboru náboženské pedagogiky se věnuje první kapitola, která dále poskytuje reflexi mezioborové spolupráce, zvláště s oblastí estetiky. Druhá kapitola předkládá historický a filosofický náhled na předmět estetické vědy. Trojici přístupů uzavírá hledisko psychologické, se zaměřením na kognitivní a religiózní vývoj dětí v mladším školním věku. Toto věkové období je ohraničující linií výzkumného problému této práce. Praktická část je tvořena didaktickou aplikací získaných teoretických poznatků, které se za použití alternativních výukových metod, práce se symboly a estetickými prvky stávají důležitou součástí výuky náboženství.cze
dc.format65 s., 4 s. obr. příloh.
dc.format65 s., 4 s. obr. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectnáboženská pedagogikacze
dc.subjectestetikacze
dc.subjectkrásacze
dc.subjectuměnícze
dc.subjectsymbolcze
dc.subjectmetaforacze
dc.subjectobrazcze
dc.subjectmladší školní věkcze
dc.subjectvýukové metodycze
dc.subjectdidaktika náboženské výchovycze
dc.subjectreligious educationeng
dc.subjectaestheticseng
dc.subjectbeautyeng
dc.subjectarteng
dc.subjectsymboleng
dc.subjectmethaphoreng
dc.subjectimageeng
dc.subjectschool ageeng
dc.subjectteaching methodseng
dc.subjectdidactics of religious educationeng
dc.titleEstetický rozměr výuky náboženstvícze
dc.title.alternativeThe aesthetic dimension of religious educationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag17106
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the discovery of common means of expression in the areas of aesthetics and religion, which may be also placed in the lessons of religious instruction. Basic theoretical definition of the field of religious education is devoted to the first chapter, which also provides a reflection of interdisciplinary cooperation, especially in the areas of aesthetics. The second chapter presents a philosophical and historical perspective on the subject of aesthetic science. Trinity closes approaches psychological perspective, focusing on cognitive and religious development of children at school age. This age period is the boundary line of a research problem of this work. The practical part consists of a didactic application of theoretical knowledge, which become an important part of teaching religion, by using alternative methods of work with symbols and aesthetic elements.eng
dc.date.accepted2010-06-01
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNáboženská výchova a etikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam