Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorScholz, Pavel
dc.contributor.authorSedláčková, Eva
dc.date.accessioned2021-12-03T12:16:51Z
dc.date.available2021-12-03T12:16:51Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19825
dc.description.abstractAbstrakt Název této bakalářské práce je ?Hodnocení kvality ošetřovatelské péče?. Je mnoho definic kvality dle jednotlivých autorů. Ale ve všech definicích je vidět jedna společná věc. Je to pacient a jeho požadavky, jsou tím hlavním hodnotitelem kvality. Cílem této práce bylo zjistit spokojenost pacientů s poskytovanou ošetřovatelskou péčí na gastroenterologickém oddělení. Tento cíl byl splněn. Spokojenost pacienta je subjektivní, souvisí s uspokojením či neuspokojením pacientových potřeb. Spokojenost je skutečnost oproti očekávání klienta. Pokud je skutečnost lepší než to co pacient očekával spokojenost bývá vysoká, je-li tomu naopak spokojenost je nízká a pacient je frustrován. Výzkum práce byl vypracován prostřednictvím kvantitativní výzkumné metody. Kvantitativní metodu tvořil dotazník pro pacienty, který byl sestaven na základě prostudování odborné literatury. Zvolili jsme si tři hypotézy, které jsme po zhodnocení výsledků potvrdili. Výsledky výzkumu byly vyhodnoceny pomocí grafů. Výzkumný soubor tvořili pacienti hospitalizovaní na gastroenterologickém oddělení nemocnice České Budějovice a. s. Pomocí výzkumu jsme zjistili, že většina pacientů je spokojena s poskytovanou ošetřovatelskou péčí. V praxi je možné využít poznatky získané při výzkumu k publikaci v odborné literatuře. Za přínos této práce považuji zmapování spokojenosti pacientů s ošetřovatelskou péčí na gastroenterologickém oddělení, výsledky spokojenosti pacientů jsou výbornou zpětnou vazbou pro ošetřovatelský personál. Dále budou poznatky z této práce předány managementu gastroenterologického oddělení, kterému mohou sloužit k zamyšlení nad ošetřovatelskou péčí.cze
dc.format57
dc.format57
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectzdravícze
dc.subjectošetřovatelstvícze
dc.subjectsestracze
dc.subjectkvalitacze
dc.subjecthodnocení kvalitycze
dc.subjectspokojenost pacientůcze
dc.subjecthealtheng
dc.subjectnursingeng
dc.subjectnurseeng
dc.subjectqualityeng
dc.subjectquality assessmenteng
dc.subjectpatient satisfactioneng
dc.titleHodnocení kvality ošetřovatelské péčecze
dc.title.alternativeRating the quality of nursing careeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag21325
dc.description.abstract-translatedAbstrakt The title of this bachelor degree thesis is ?Evaluation of quality of nursing care". There are many definitions of quality depending on the individual authors. However, all the definitions have one thing in common. It is the patient and his requirements that represent the main criteria of quality. The objective of the thesis was to find out about the satisfaction of patients with the provided nursing care at the gastroenterology ward. The objective has been met. The patient´s satisfaction is subjective and it is related to the ability to satisfy the patient´s needs. Satisfaction is measured against client´s expectations. If the expectations are exceeded the level of satisfaction is usually high; if the expectations are not met the level of satisfaction is low and the patient is frustrated. The research part of the thesis used a quantitative method. The survey consisted of a questionnaire developed based on information found in specialized literature. We formulated three hypotheses and after evaluation of research results all of them have been confirmed. The results of the research are shown in form of diagrams. The surveyed group consisted of patients hospitalizes at the gastroenterology ward in the hospital in České Budějovice (Nemocnice České Budějovice a. s.). The research has shown that most of the patients are satisfied with the provided nursing care. In practice the results of the thesis may be used for publishing in specialized literature. The contribution of the thesis consists in the mapping of satisfaction of patients with the nursing care provided at the gastroenterology ward and the results of patient satisfaction represent an excellent feedback for the nursing stuff. The findings from this thesis will be provided to the management of the gastroenterology ward and they should serve as an input for reflections on the nursing care.eng
dc.date.accepted2011-05-30
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVrublová, Yvetta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam