dc.contributor.advisor | Bauman, Petr | |
dc.contributor.author | Plívová, Klára | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:23:05Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:23:05Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-03-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1988 | |
dc.description.abstract | Práce pojednává o využití pedagogického programu Filozofie pro děti, který se
zaměřuje na rozvoj kritického, logického a angažovaného myšlení u dětí, jako
preventivního programu využitelného ve školní družině při předcházení sociálně
patologickým jevům. V první části je charakterizována činnost školní družiny
a jsou stručně popsány sociálně patologické jevy, které se mohou v rámci školní
družiny objevit, a jejich příčiny vzniku. V druhé části je popsán pedagogický
program Filozofie pro děti, kanadský program La Traversée zaměřující se na
prevenci násilí, a jejich propojení. Ve třetí části jsou popsány a zhodnoceny
možnosti využití tohoto programu ve školní družině jako preventivního programu.
V závěru práce jsou navrženy možnosti provedení výzkumu a porovnání
s ostatními zeměmi. | cze |
dc.format | 48 s. | |
dc.format | 48 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Filozofie pro děti | cze |
dc.subject | pedagogika | cze |
dc.subject | volný čas | cze |
dc.subject | školní družina | cze |
dc.subject | sociálně
patologické jevy | cze |
dc.subject | prevence. | cze |
dc.subject | Key terms: Philosophy for Children | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | free time | eng |
dc.subject | after-school | eng |
dc.subject | Socio-
Pathological Phenomena | eng |
dc.subject | preventive. | eng |
dc.title | Možnosti využití "Filozofie pro děti" jako prevence sociálně patologických jevů ve školní družině | cze |
dc.title.alternative | Philosophy for Children as Means of Preventing Socio-Pathological Phenomena in Extracurricular Activities | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 17122 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis treats the usage of Philosophy for Children, a program focused on
fostering critical, creative and caring thinking in children, as means of preventing socio-pathological phenomena. The first part describes the work of an after-school care centre, and also briefly describes socio-pathological phenomena that can arise in an after-school care centre as well as their causes. The second part introduces Philosophy for Children as well as the Canadian program of La Traversée focused on violence prevention. The third part examines the possibilities of using the program as means of violence prevention in an after-school care centre. Conclusion outlines suggestions for further research and comparison with other countries. | eng |
dc.date.accepted | 2010-06-02 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |