dc.contributor.advisor | Svobodová, Zuzana | |
dc.contributor.author | Stiborová, Pavla | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:23:08Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:23:08Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1990 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá Platónovou teorií výchovy. Je rozdělena do tří částí. První část zahrnuje výklad Platónova života, přehled jeho dialogů a vliv Sokrata na Platónův život a filosofii.
Druhá část se zabývá samotnou teorií výchovy a zahrnuje kapitoly o vnímání dítěte ve starověku, smyslu výchovy, tělesné a musické výchově a vlivu společnosti na výchovu dítěte v době Platónově.
Třetí část práce se věnuje odkazu Platónových myšlenek v dílech budoucích pedagogů. Tato část zahrnuje Platónovy zastánce i jeho odpůrce.
Cílem práce je vyložit zásadní aspekty Platónova života a jeho výchovné koncepce. Platónova výchovná koncepce je jedním z důležitých článků v dějinách výchovy. | cze |
dc.format | 47 s. | |
dc.format | 47 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Platón | cze |
dc.subject | výchova ve starověku | cze |
dc.subject | filosofie výchovy | cze |
dc.subject | Platónovy dialogy | cze |
dc.subject | Platónova Akademie | cze |
dc.subject | platonismus | cze |
dc.subject | novoplatonismus | cze |
dc.subject | Plato | eng |
dc.subject | education in antiquity | eng |
dc.subject | philosophy of education | eng |
dc.subject | Plato´s dialogues | eng |
dc.subject | Plato´s Academy | eng |
dc.subject | platonism | eng |
dc.subject | neoplatonism | eng |
dc.title | Příspěvek k výchově a vzdělávání ve starověku. Platón a jeho pojetí výchovy | cze |
dc.title.alternative | The Report to Education in Antiquity. Plato and his Conception of education. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 17124 | |
dc.description.abstract-translated | The paper deals with the Plato´s conception of education. It is divided into three parts. The first part includes the interpretation of Plato´s life, the survey of his dialogues and the influence of Socrates on the Plato´s life and philosophy.
The second part deals with the very conception of education and it includes chapters on the perception of the child in antiquity, on the impact of society of education in Plato´s time.
The third part is devoted to reference works of Plato ideas for future pedagogues. This part includes Plato´s supporters and his opponents. The objective of my paper is understanding of the fundamental aspects of the Plato´s life and his educational concept is one of the most important articles in the history of education. | eng |
dc.date.accepted | 2010-06-02 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |