Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVácha, Pavel
dc.contributor.authorKepková, Jana
dc.date.accessioned2021-12-03T12:19:23Z
dc.date.available2021-12-03T12:19:23Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-08-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19923
dc.description.abstractPro svou bakalářskou práci jsem si zvolila téma ?Komparace vybraného rizikového chování u žáků Základní školy a Základní školy praktické v Rapšachu. Rizikové chování není problémem pouze České republiky nebo Evropy, ale je to problém celosvětový. V jeho důsledku dochází k narušení normálního vývoje jedince v různých oblastech lidského života. Pokud k jeho rozvoji dochází již v nízkém věku, mohou být důsledky ještě závažnější a mohou ovlivnit celý nadcházející život jedince. Rizikové chování zasahuje jak do stránky biologické, tak do stránky psychologické a samozřejmě i do stránky sociální. I přesto v dnešní době věková hranice, kdy se jedinec do rizikového chování zapojuje, klesá. Data pro tuto práci byla zajišťována na podkladě kvantitativního výzkumu, metodou dotazování, technikou anonymního dotazníku. Na jejich podkladě byly verifikovány či falzifikovány dříve stanovené hypotézy. Respondenti byli dotazováni ve škole za přítomnosti administrátora, ovšem s vyloučením pedagogů či jiných obdobných jim blízkým autorit, které by mohly ovlivnit validitu sbíraných dat. Práce zahrnuje část teoretickou, která blíže popisuje vybrané druhy rizikového chování, statistické zhodnocení jejich výskytu a také charakteristiku období života, ve kterém se respondenti právě nacházejí. V praktické části jsou vytyčené cíle, je zde popsán průběh vlastního výzkumu a také diskutování s autory, z nichž jsem čerpala. Cílem výzkumu bylo zmapování výskytu vybraných druhů rizikového chování u žáků druhého stupně Základní školy a Základní školy praktické v Rapšachu a následně získaná data vzájemně komparovat. Z výzkumu je patrné, že určitý druh rizikového chování je více typický pro chlapce a jiný pro dívky, stejně tak některé jevy se ve větší míře vyskytují na Základní škole a jiné zase na Základní škole praktické. Není ovšem výjimkou, že některé jevy se vyskytují téměř ve srovnatelném zastoupení u všech dotazovaných respondentů. Výsledky práce je možné využít v praxi pro potřeby dalších výzkumů, pro výuku, realizaci efektivnějších programů primární prevence, pro potřeby školních metodiků prevence, tvorbu Minimálních preventivních programů aj.cze
dc.format73 s.
dc.format73 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdospívánícze
dc.subjectdrogová závislostcze
dc.subjectrizikové chovánícze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectzákladní škola praktickácze
dc.subjectadolescenceeng
dc.subjectdrug dependenceeng
dc.subjectrisk behavioureng
dc.subjectelementary schooleng
dc.subjectpractical elementary schooleng
dc.titleKomparace vybraného rizikového chování u žáků Základní školy a Základní školy praktické v Rapšachucze
dc.title.alternativeConfrontation of selected pupils risk behaviour at Elementary school and Practical Elementary school in Rapšacheng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag21490
dc.description.abstract-translatedFor my bachelor thesis I chose the topic ?The Comparison of Selected Risk Behaviour of Elementary School Pupils in the Elementary School and Elementary Practical School in Rapšach?. Risk behaviour is not a problem of the Czech Republic or Europe only, but it is a global problem. As its result, there are disruptions of the normal development of individuals in various areas of human life. If risk behaviour develops at an early age, its consequences may be even more serious and they may affect the individual?s upcoming life. Risk behaviour affects both the biological and psychological sides as well as the social side. In spite of that, the age at which an individual engages in risky behaviour decreases. Data for this work was collected on the basis of quantitative research, the method of questioning and the technique of an anonymous questionnaire. On the basis of the data, previously established hypotheses were verified or falsified. The respondents were interviewed in the presence of an administrator at school, but with the exclusion of their teachers or other similar authorities close to them who could affect the validity of the collected data. The thesis includes a theoretical part, which further describes the selected types of risk behaviour, the statistical evaluation of their occurrence and also the characteristics of the period of life, in which the respondents are. The practical part sets the objectives, it describes the course of the actual research and also discusses with the authors from which I drew. The objective of the research was to map the occurrence of selected types of risk behaviour among the pupils in the second half of their education at the Elementary School and Elementary Practical School in Rapšach and then to compare the obtained data with each other. The research shows that a certain type of risk behaviour is more typical for boys and another for girls, as well as some phenomena are increasingly encountered in the Elementary School and others at the Elementary Practical School. It is, however, not exceptional that certain phenomena occur in almost comparable representation in all of the respondents. The results of the thesis can be used in practice for the needs of additional research, education, implementing more effective programmes of primary prevention, for school prevention needs, and for the creation of minimum prevention programmes, etc.eng
dc.date.accepted2011-09-07
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePrevence a rehabilitace sociální patologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeZáškodná, Helena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam