Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorUrbanová, Vlastimila
dc.contributor.authorSvačinová, Jana
dc.date.accessioned2021-12-03T12:19:58Z
dc.date.available2021-12-03T12:19:58Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19942
dc.description.abstractIntegrace studentů se zdravotním postižením je již několik let hodně diskutovaným problémem a názory na něj se liší ať již ze strany odborníků ,tak ze strany laické veřejnosti. Každý student by měl být integrován nejlépe ve spádové škole podle místa svého bydliště. Ne každá škola je tomuto fenoménu nakloněna. Proces integrace má svoje limity a jeho úspěšnost závisí nejen na možnostech samotného integrovaného jedince, ale i na mnoha dalších faktorech, mimo jiné i na podmínkách školy. Bakalářská práce se zabývá tématem integrace studentů se zdravotním postižením v rámci sekundárního vzdělávání a skládá se ze dvou částí. Teoretická část vymezuje základní pojmy, které s problémem integrace souvisí, legislativní opatření i historické hledisko. Dále se zabývá faktory podmiňujícími úspěšnost integrace. Cílem praktické části práce bylo zjistit, kolik středních škol v Českých Budějovicích je v současné době na integraci studentů se zdravotním postižením připraveno, tzn. jaké mají školy podmínky pro integraci -např. bezbariérový přístup, podpůrná opatření, atd. Pro účely práce byl proveden kvalitativní výzkum, který se týkal pouze gymnázií, středních odborných škol a konzervatoře. Oslovila jsem vedení 22 středních škol, z nichž 7 se výzkumu odmítlo zúčastnit. Výzkumný vzorek se tedy skládá z 15 zástupců škol (respondentů). Informace mi poskytli ředitelé škol, zástupci ředitelů či výchovní poradci. Z odpovědí respondentů vyplynulo, že v současné době jsou na tuto možnost vzdělávání studentů se zdravotním postižením připraveny pouze 3 střední školy.cze
dc.format61 s.
dc.format61 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectFaktory integracecze
dc.subjectInkluzecze
dc.subjectIntegracecze
dc.subjectZdravotní postiženícze
dc.subjectFactors of the integrationeng
dc.subjectInclusioneng
dc.subjectIntegrationeng
dc.subjectDisabilityeng
dc.titleIntegrace studentů se zdravotním postižením v rámci sekundárního vzdělávánícze
dc.title.alternativeThe integration of disabled students into the secondary educationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag22542
dc.description.abstract-translatedOver the years there has been a lot of discussion about the integration of the disabled students, and the opinions differ no matter if it is made by a professional or non-professional. At best each student should be integrated into the local school according to his or her permanent address. However, not every school is open to this phenomenon. The integration process has its limits and its success is dependent not only on possibilities of the integrated person but also on a lot of factors, inter alia on the conditions of the school as well. The Bachelor´s thesis deals with the integration of the disabled students into the secondary education and consists of two parts. The theoretical part defines the basic terms which are related to the problem of the integration, legislative measures as well as a historical view. Then it includes factors conditioning the successful integration. The objective of the practical part was to find out how many secondary schools in České Budějovice are prepared for the integration of the disabled students, it means what conditions there are in these schools, for example barrier-free access, supportive measures, and so on. The study used a qualitative research which was done only in the grammar schools, secondary vocational schools and conservatoire. I addressed the management of 22 secondary schools, out of which 7 schools refused to take part in the research. Thus, the research sample consists of 15 school representatives (respondents). I was given the information from the school headmasters, deputy head teachers or careers advisors. The answers of the respondents resulted in the fact that currently only three secondary schools are ready to integrate the disabled students.eng
dc.date.accepted2011-06-21
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJankovský, Jiří


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam