Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvestková, Renata
dc.contributor.authorKohoutová, Petra
dc.date.accessioned2021-12-03T12:20:27Z
dc.date.available2021-12-03T12:20:27Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19957
dc.description.abstractVe své bakalářské práci jsem se zabývala volnočasovými aktivitami žáků na 1. stupni základních škol a na 1. stupni základních škol speciálních. V první polovině teoretické části definuji co je volný čas, čím je tvořen, kdo v oblasti volného času působí (NNO, školská zařízení, nízkoprahová zařízení) a kdo je účastníkem volnočasových aktivit. Ve druhé polovině teoretické části popisuji nestátní neziskové organizace působící v Českých Budějovicích a typologii základních škol. Pro sběr dat do praktické části jsem použila kvantitativní výzkum, metodu dotazování, techniku dotazníku vlastní konstrukce. Cílovou skupinou byli žáci 4. a 5 ročníků na 1. stupni ZŠ a na 1. stupni ZŠ speciální v Českých Budějovicích. Dále byla provedena analýza webových stránek zkoumaných škol. Mým prvním cílem bylo zjistit volnočasové aktivity žáků na 1. stupni ZŠ a na 1. stupni ZŠ speciální. Vyhodnocením dotazníků jsem zjistila, že žáci na obou typech škol ve svém volném čase nejraději sportují, připravují se na vyučování a poslouchají hudbu. To se odráží i ve výběru školních kroužků, kde největší procento zaujímá kroužek sportovní. Mým druhým cílem bylo zjistit nabídku volnočasových aktivit na 1. stupni ZŠ a na 1. stupni ZŠ speciální. Sběr dat byl realizován na čtyřech základních školách a na čtyřech základních školách speciálních v Českých Budějovicích. Při analýze webových stránek daných škol jsem zjistila, že nabídka školních kroužků je dostačující a žáci ji využívají. Posledním cílem bylo porovnat realizované volnočasové aktivity na 1. stupni ZŠ a ZŠ speciální. Při výzkumu bylo zjištěno, že výsledky jednotlivých typů škol se zásadně neliší. V závěru práce uvádím doporučení pro pedagogy zahrnout zmínku o volnočasových aktivitách do vyučování i do třídních schůzek. Výsledky také mohou posloužit k rozšíření nabídky volnočasových aktivit v daných školách.cze
dc.format76 s.
dc.format76 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdobrovolníkcze
dc.subjectmentální retardacecze
dc.subjectnestátní neziskové organizacecze
dc.subjectpedagog volného časucze
dc.subjectspeciální školycze
dc.subjectvolný čascze
dc.subjectvychovatelcze
dc.subjectzájmycze
dc.subjectvolunteereng
dc.subjectmental retardationeng
dc.subjectnon profit organizationeng
dc.subjecteducator leisureeng
dc.subjectspecial schoolseng
dc.subjectfree timeeng
dc.subjecttutoreng
dc.subjectinterestseng
dc.titleZájmové a volnočasové aktivity žáků na 1. stupni ZŠ a na 1. stupni ZŠ speciálnícze
dc.title.alternativeLeisure activities and interests of pupils at elementary and special basic schoolseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag22562
dc.description.abstract-translatedMy thesis deals with leisure activities of primary school pupils as well of special primary school pupils, particularly in the first five grades. The first theoretical part defines leisure time, what it consists of, who is involved in organizing it (non-governmental non-profit organizations, educational institutions, facilities for the disadvantaged)and who participates in it. The second part describesnon-governmental non-profit organizationsoperating in the town of České Budějovice and the typology of primary schools. A quantitative survey, a questioning method and a questionnaire created by me were all used in order to collect data for the practical part. The target group was represented by pupils of 4th and 5th grades of the primary and special primary schools in České Budějovice. Furthermore, the analysis of the researched schools? websites was carried out. My first objective was to find out leisure activities of primary school pupils as well as of special primary schools pupils, particularly during their first five grades. Having evaluated questionnaires I found out that students of both types of schools prefer sports in their free time as well as getting ready for school and listening to music. This is reflected in their choice of after-school activities, where sports activities dominate. My second objective was to determine the current supply of leisure activities for the first five grades of primary and special primary schools. The collection of data was carried out at four primary schools as well as at four special primary schools in České Budějovice. Analysing the websitesof the mentioned schools I discovered that the supply of after-school activities is sufficient and the pupils make use of them. The last objective was to compare the realised after-school activities for the first five grades of primary and special primary schools. The research showed that the results in individual types of schools are not substantially different. The conclusion of the thesis offers my advice to teachers to keep mentioning leisure activitiesduring the lessons and regular meetings with parents. The results can help to extend the supply of leisure activities in the mentions schools.eng
dc.date.accepted2011-06-20
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBřezinová, Andrea


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam