dc.contributor.advisor | Slomek, Zdeněk | |
dc.contributor.author | Šímová, Jaroslava | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T12:20:39Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T12:20:39Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-05-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19963 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce řeší okolnosti ovlivňující vztah mezi pedagogem
a žákem v etopedickém zařízení a snaží se posoudit okolnosti ovlivňující úspěšnost či
neúspěšnost pedagogovy činnosti v bezprostředním styku s dítětem v zařízení tohoto
typu.
Pro posouzení pedagogovy činnosti byly osloveny děti z Dětského
diagnostického ústavu v Homolích u Českých Budějovic. Šlo o děti středního a staršího
školního věku. V praktické části byla uplatněna metoda kvalitativního výzkumu
konkrétně metodou rozhovoru mezi tazatelem (mnou) a jednotlivými respondenty
(dětmi).
Z rozhovorů vyplynulo, že pedagogova "úspěšnost" není ovlivněna jen jeho
výbavou, ale i faktem úrovně fixace problému dítěte před příchodem do DDÚ, jeho
výbavou a zkušenostmi (s Policií, OSPODem, školou, kam chodilo, rodinou,...).
Získané poznatky pomohou pedagogům rozšířit náhled na celou složitou oblast
kontaktů, přímou práci s dětmi či vhodnost výběru programu. | cze |
dc.format | 60 s. | |
dc.format | 60 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | pedagog | cze |
dc.subject | žák | cze |
dc.subject | vztah | cze |
dc.subject | etopedická zařízení | cze |
dc.subject | pedagogue | eng |
dc.subject | pupil | eng |
dc.subject | relationship | eng |
dc.subject | ethopaedic facilities | eng |
dc.title | Pedagog a žák v etopedickém zařízení | cze |
dc.title.alternative | Pedagogues and pupils at an etopaedic institution | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 22578 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with circumstances that influence relationship between
a pedagogue and a pupil at an ethopaedic facility and tries to assess circumstances
influencing rate of success and failure of pedagogue?s activities in direct contact with
a child at a facility of this type.
To assess pedagogue?s activities, children from the Children?s Diagnostic
Institute of Homole near the town of České Budějovice were approached. These were
children of school age and middle-school age (11-16 years).
Qualitative research and the method of an interview were applied in the practical
part of the thesis. The interview took place between an interviewer (me) and individual
respondents (children).
The interviews revealed that pedagogue?s ?success? is influenced not only
by his/her equipment, but also by the level of fixation of the problem of a particular
child before he/she comes to the Children?s Diagnostic Institute, by the child?s
equipment and experience with the police, the Department of Social and Legal
Protection of Children (OSPOD), the school that they attended and the family.
The obtained findings may help pedagogues improve insight into the whole
complex sphere of contacts, direct work with children or relevance of the program. | eng |
dc.date.accepted | 2011-06-20 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Urbanová, Vlastimila | |