• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Význam zájmové činnosti v resocializační práci

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.315Mb)
    Posudek vedoucího práce (535.4Kb)
    Posudek oponenta práce (577.8Kb)
    Průběh obhajoby práce (379.3Kb)
    Datum
    2011
    Autor
    Račáková, Jaroslava
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Má bakalářská práce se zabývá problematikou zájmové činnosti ve vztahu k resocializační práci. Konkrétně jsem se zaměřila na etopedická zařízení Dětský domov se školou Šindlovy Dvory a Dětský diagnostický ústav Homole. Zde jsem provedla kvantitativní výzkum, metodou dotazování. Jako techniku jsem zvolila dotazníkové oslovení dětí a vychovatelů. V práci přibližuji náhled na problematiku ústavní výchovy, ochranné výchovy, předběžného opatření, dětského diagnostického ústavu, dětského domova se školou. Dále charakterizuji jedince přijímané do těchto zařízení, a to dle věku (období mladšího školního věku a období pubescence), a faktorů jako je rodina, možný syndrom CAN a případné poruchy chování, jež zapříčiňují potřebu resocializační péče. Důležitým pilířem dané problematiky je zájmová činnost, která rozvíjí motivační principy. Jako poslední teoretické východisko jsem přiblížila osobnost vychovatele. Stěžejním cílem bakalářské práce je zjištění, zda děti navštěvovaly před příchodem do již zmíněných zařízení volnočasové aktivity. Základní hypotézou práce je předpoklad, že děti před příchodem do etopedických zařízení nemají zkušenost se zájmovou činností. Z výzkumu vyplývá, že zájmové činnosti se před pobytem ve zmíněných zařízeních účastnilo cca 45, 5 % dotázaných dětí. Tato činnost není vždy vhodná. Zároveň ale z dotazníků vyplývá, že režim a smysluplné využití volného času ovlivňují např. získání nových dovedností nebo výběr profesní přípravy, atd. Důležitým poznatkem je zjištění, že 100 % dotazovaných vychovatelů se aktivně účastní zájmové činnosti pro děti. Tím děti nejen motivují, ale také si s nimi budují vztah, který je důležitý pro resocializaci.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19964
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV