Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKudlák, Aleš
dc.contributor.authorDostál, Petr
dc.date.accessioned2021-12-03T12:23:31Z
dc.date.available2021-12-03T12:23:31Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20065
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o omezení činnosti soudů během mimořádných událostí a o smysluplnosti zařazení justice do systému kritické infrastruktury. Soudní moc patří vedle moci zákonodárné a výkonné do klasického trojúhelníku státní moci. Rozsah její činnosti se snaží přiblížit první část. Pomocí rozboru příslušných zákonů je čtenáři předestřena její šíře a význam pro společnost. V dalším textu následuje výčet mimořádných událostí, které mají vliv na omezení výkonu soudní moci. Jejich seznam poskytl resortní Plán krizové připravenosti a byli doplněny o dvě nové aktuální hrozby. Poslední část úvodní stati hovoří o systému kritické infrastruktury, do které spadá i justice. Cílem diplomové práce je stanovit, nakolik je justiční správa imunní vůči vlivu mimořádných událostí. Zda systém potřebuje další investice do zabezpečení, nakolik použitá opatření eliminují působení přesně definovaných mimořádných událostí a jestli je justice oprávněně zařazena do systému kritické infrastruktury. Pro vlastní zpracování výsledků je použita metodika operační analýzy. Konkrétně se jedná o disciplínu vicekriteriálního hodnocení variant. Metoda sama je vhodná pro hodnocení fenoménů, u kterých se hodnotí více kritérií. Výsledky jsou zpracovány dle principů WSA (metoda váženého součtu) a Fuller (porovnávací a bodovací metoda). Samozřejmě nechybí porovnání výsledků obou disciplín. Zkoumaná opatření určená k omezení působení mimořádných událostí, jsou řazená do tematických bloků. Jejich pořadí je stavební prostředky, technické prostředky, vnitřní struktura areálu a fyzická ostraha. Přičemž první a třetí blok tvoří prostředky pasivní ochrany a druhý a čtvrtý blok tvoří prostředky aktivní ochrany. Zajímavé je porovnání mezi jednotlivými bloky a zmíněnými dvojbloky. Zjištěné výsledky a vlastní a resortní analýza jednotlivých hrozeb ukazují připravenost justiční správy na události uvedené v resortním Plánu krizové připravenosti jako mimořádné.cze
dc.format165 s. (228 383 znaků)
dc.format165 s. (228 383 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectJustiční správacze
dc.subjectKritická infrastrukturacze
dc.subjectMimořádná událostcze
dc.subjectMocenský trojúhelníkcze
dc.subjectOmezení soudní činnosticze
dc.subjectPlán krizové připravenosticze
dc.subjectPrávní normycze
dc.subjectSoudní činnostcze
dc.subjectJudicial Administrationeng
dc.subjectCritical Infrastructureeng
dc.subjectIncidenteng
dc.subjectPower triangleeng
dc.subjectRestrictions on judicial activityeng
dc.subjectEmergency preparedness planeng
dc.subjectLegal standardseng
dc.subjectCourt actioneng
dc.titleOmezení činnosti soudů během mimořádných událostícze
dc.title.alternativeRestrictions on activities of the courts during emergencieseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag20756
dc.description.abstract-translatedThe thesis discusses the limitations of courts during emergencies and the meaningfulness of the classification system of justice in critical infrastructure. Judicial power is in addition to legislative and executive branches in a classic triangle of state power. The scope of its activities is to introduce the first part. With an analysis of relevant laws to the reader's raised the breadth and importance to society. The text below is followed by a list of incidents that affect the limitations on the exercise of judicial power. They provide a list of departmental emergency preparedness plan and have added two new current threats. The last part of the introductory essay to speak of critical infrastructure, which includes the judiciary. The thesis aims to determine how the judicial administration immune to the impact of emergencies. Whether the system needs more investment in security measures applied so far as eliminating the effect of well-defined emergencies, and if justice is rightly placed in the framework of critical infrastructure. For the actual processing of the results is the methodology used in operational analysis. Specifically, it is the discipline of multi-criteria evaluation of alternatives. The method itself is appropriate for the assessment of phenomena, where the value of multiple criteria. The results are processed according to the principles of the WSA (weighted sum) and Fuller (comparison and scoring method). Naturally, there is comparison of the results of both disciplines. Examined measures designed to limit exposure incidents are classified into thematic blocks. The ranking of construction services, technology, internal structure and physical site security. Taking the first and third block is formed by means of passive protection and the second and fourth block is formed by means of active defense. It is interesting comparison between the blocks and those stand block. A summary of results and their own and departmental analysis of threats to judicial authorities indicate readiness for the events listed in the Plan of departmental emergency preparedness as an emergency.eng
dc.date.accepted2011-06-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineCivilní nouzová připravenostcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠimák, Martin


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam