Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMojžíšová, Adéla
dc.contributor.authorPetřina, Pavla
dc.date.accessioned2021-12-03T12:40:41Z
dc.date.available2021-12-03T12:40:41Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20239
dc.description.abstractTato práce se zabývá možnostmi uplatnění sociálních pracovníků na základních školách. Cílem práce bylo zjistit, zda pedagogičtí pracovníci základních škol považují za užitečnou a důležitou přítomnost sociálního pracovníka na základních školách. Dále jsem srovnávala názory pedagogů základních škol v obcích do 10 000 obyvatel a nad 10 000 obyvatel. Jejich názory se týkaly uplatnění sociálních pracovníků na základních školách. V teoretické části jsem vysvětlila důležité oblasti vztahující se k danému tématu: sociální práce, sociální pracovník, školní sociální práce, poradenství na školách a vztah mezi rodinou a školou. V praktické části je popis cílů práce, hypotéz, metod výzkumu a charakteristika výzkumného souboru. Jsou zde především prezentovány výsledky kvantitativního výzkumu. Zvolila jsem metodu dotazování prostřednictvím techniky dotazníku. Šetření proběhlo přímou a nepřímou (elektronickou poštou) formou kontaktování. Výzkumným souborem byli pedagogové vybraných základních škol ve městech do 10 000 obyvatel a nad 10 000 obyvatel. Výsledky ukázaly, že pedagogové se domnívají, že zavedení pozice školního sociálního pracovníka na základních školách by bylo v České republice přínosné. Na uplatnění sociálních pracovníků na základních školách byly názory obou porovnávaných vzorků (pedagogů základních škol v obcích do 10 000 obyvatel a nad 10 000 obyvatel) stejné. Nehrálo tedy roli, na jaké škole pedagog působí. Stěžejními činnostmi školního sociálního pracovníka by bylo sociální poradenství, sociálně terapeutická činnost, činnost v oblasti prevence a sociální rehabilitace. Dle pedagogů se velikým problémem v zavedení školní sociální práce jeví nedostatek financí. V České republice se o školní sociální práci zatím příliš nehovoří, proto bych byla ráda, kdyby má bakalářská práce byla podkladem pro navázání diskuze na toto téma a pro další výzkumnou činnost.cze
dc.format61 s. ( 90 917 znaků)
dc.format61 s. ( 90 917 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectporadenství na školáchcze
dc.subjectsociální prácecze
dc.subjectsociální pracovníkcze
dc.subjectškolní sociální prácecze
dc.subjectconsultancy at schoolseng
dc.subjectsocial - workeng
dc.subjecta caseworkereng
dc.subjectschool social - workeng
dc.titleMožnosti uplatnění sociálních pracovníků na školáchcze
dc.title.alternativePossibilities of Social Workers at Schoolseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag25466
dc.description.abstract-translatedThis thesis is about the possibilities whether to employ social workers in primary schools. The aim my work was find out, whether pedagogical staff in primary schools consider the presence of a social worker as very useful and important thing in primary schools. Furthermore I compared views of the pedagogical staff of primary school in villages consisting of up to10 000 inhabitants and above 10 000 inhabitants their views concerned the utility of social workers in primary school. In theoretic parts I explained the important areas related to a specific subject like: social - work, a caseworker, school social - work, consultancy at schools and relationship between the family and the school. In practical parts are described aims of work, conjectures, methods research and rating experimental set. These are all present above the record quantitative research. I chose this asking method through the questionnaire techniques. The research went ahead via direct and indirect (electronic by post) contacting form. The pedagogues were the experimental set of the selected primary school in towns consisting of up to 10 000 inhabitant and above 10 000 inhabitant. Records showed that the pedagogues assume that the introduction of this position for school caseworker at primary school would be in Czech Republic beneficial. To employ the caseworker at primary school were The views about employing a caseworker at primary school were both the same (pedagogues of primary school in municipality up to 10 000 inhabitants and above 10 000 inhabitants). Curtail school activities for the caseworker would be social consultancy, social therapeutic activity, activity in the area of prevention and social rehabilitation. According to pedagogues the biggest problem in introduction of school social - work is the lack of finances in school resort. There is not mention a lot about school social - work currently in the Czech republic, therefore I would like this thesis to become the base for discussions upon this subject and for others experimental activity.eng
dc.date.accepted2012-06-20
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBicková, Jaroslava


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam