dc.contributor.advisor | Bicková, Jaroslava | |
dc.contributor.author | Pirasová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T12:40:53Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T12:40:53Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-05-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20263 | |
dc.description.abstract | Děti s určitými zdravotními problémy, a tedy se speciálními potřebami velmi těžko hledají vhodné příležitosti v oblasti neformálního vzdělávání, kde by se mohly plně začlenit a realizovat a kde jsou dostatečně schopní lektoři či vedoucí pro tuto práci. Rodiče těchto dětí pro ně hledají zájmovou činnost, kde by byla plně přijímána jejich jedinečnost a byly naplňovány jejich potřeby ve zcela přirozeném prostředí.
Ve své bakalářské práci se snažím objasnit pojem osobnost a jedinečnost člověka ve vztahu k lidskému prožívání. Zdůrazňuji nutnost uspokojování lidských potřeb a varuji před jejich nenaplněním, které může nepříznivě ovlivnit kvalitu života. Mezi těmito potřebami vyzdvihuji zejména sounáležitost, potřebu někam patřit a být přijímán, uznáván, mít možnost se vyvíjet a růst. Charakterizuji zde děti se specifickými potřebami, definuji zdraví a nemoc. Zabývám se mezilidskými vzaty a integrací těchto dětí mezi vrstevníky. Popisuji možnost současného stavu jejich začlenění ve skautských oddílech v Karlových Varech, vhodnost této formy a zjišťuji, zda se naplnila vzájemná očekávání.
Ke sběru dat jsem použila výzkum kvalitativní, metodu dotazování, techniku polořízeného rozhovoru, metodu zúčastněného pozorování a metodu fotodokumentace. V tomto výzkumu jsem hodnotila čtyři výzkumné soubory, a to děti se speciálními potřebami, jejich rodiče, ostatní děti v oddíle a vedoucí oddílů.
Pozitivní výsledky výzkumu této bakalářské práce vidím jako motivující prvek a výzvu ke vstupu dětí se specifickými potřebami do organizace Junák stejně jako výzvu pro jiné organizace, zabývající se volnočasovými aktivitami dětí. | cze |
dc.format | 68 s. (+ 24 stran přílohy) | |
dc.format | 68 s. (+ 24 stran přílohy) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Lidské potřeby | cze |
dc.subject | děti se specifickými potřebami | cze |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | volný čas | cze |
dc.subject | skauting. | cze |
dc.subject | Human needs | eng |
dc.subject | children with special needs | eng |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | leisure | eng |
dc.subject | scouting. | eng |
dc.title | SATURACE POTŘEB DĚTÍ SE SPECIFICKÝMI POTŘEBAMI PROSTŘEDNICTVÍM INTEGRACE VE SKAUTSKÝCH ODDÍLECH V KARLOVÝCH VARECH | cze |
dc.title.alternative | SATURATION OF THE NEEDS AT THE CHILDREN WITH IMPAIRMENT THROUGH THE INTEGRATION OF THE SCOUT GROUPS IN KARLOVY VARY | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 25524 | |
dc.description.abstract-translated | For children with certain health problems and thus special needs it is very hard to find suitable opportunities in non-formal education where they can fully integrate and fulfil themselves, and where there are adequately capable instructors or leaders. Parents of these children are looking for leisure activities for their kids, where their uniqueness was fully accepted and their needs were met in a completely natural environment.
In my bachelor thesis I try to clarify the term of human personality and uniqueness of a person in relation to the human perception. I emphasize the necessity of meeting human needs and warn against the fail to meet them, which can adversely affect the quality of life. Among these needs I highlight in particular the sense of belonging; the need to belong somewhere and to be accepted, recognized and to have the opportunity to develop and grow. I characterize here children with specific needs, define health and disease. Deal with interpersonal relationships and integration of these children among peers. I describe the current state of their possibility of integration in scout units in Carlsbad, the suitability of this form, and I try to discover if mutual expectations are fulfilled.
To collect data I used the qualitative research, the method of interviewing, the technique of semi-directed interview and the participant observation method. In this research I evaluated four research groups; children with special needs, their parents, other children, and leaders of the units.
I see positive results of research contained in this bachelor thesis as a motivating element and call for entry of children with special needs into the Scout organization as well as a call for other organizations dealing with children's leisure activities. | eng |
dc.date.accepted | 2012-06-19 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Rehabilitace | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Stejskalová, Jana | |