Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorToušek, Zdeněk
dc.contributor.authorUhlíková, Barbora
dc.date.accessioned2021-12-03T12:41:13Z
dc.date.available2021-12-03T12:41:13Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-08-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20293
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na využití alternativních a augmentativních komunikačních (AAK) systémů u dětí s dětskou mozkovou obrnou (DMO). Cílem je vytvořit přehled metod AAK vhodných pro děti s DMO a zjistit, jak přispívá využití metod AAK ke zlepšení v oblasti sociálních vztahů a vzdělávání. V úvodní části práce je vymezen pojem DMO, charakterizovány její formy a příčiny vzniku, dále je pozornost věnována problematice narušené komunikační schopnosti jedinců s DMO, jež velkou měrou ovlivňují následný vývoj a osobnost jedince. Přehled metod AAK určených ke kompenzaci narušené komunikační schopnosti je zaměřen především na postupy známé a dostupné v České republice. Výzkumná část práce obsahuje popis metodiky, pět případových studií dětí s diagnózou DMO, které využívají některý ze systémů alternativní komunikace, a závěrečnou diskuzi.cze
dc.format72 s.
dc.format72 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectAlternativní komunikacecze
dc.subjectAugmentativní komunikacecze
dc.subjectDětská mozková obrnacze
dc.subjectKomunikacecze
dc.subjectNarušená komunikační schopnostcze
dc.subjectVýměnný obrázkový komunikační systémcze
dc.subjectAlternative communicationeng
dc.subjectaugmentative communicationeng
dc.subjectcerebral palsyeng
dc.subjectcommunicationeng
dc.subjectdisturbed communication abilityeng
dc.subjectpicture exchange communication systemeng
dc.titleVyužití alternativních a augmentativních komunikačních systémů u dětí s dětskou mozkovou obrnoucze
dc.title.alternativeUtilization of alternative and augmentative communication systems for children with cerebral palsyeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag25604
dc.description.abstract-translatedThis thesis describes the use of alternative communication systems with children who suffer from cerebral palsy (CP) The introduction of the thesis briefly defines CP, its varieties and the causes of its outburst. I paid particular attention to defected communication skills of individuals with CP which negatively affect one's development. The overview of alternative and augmentative communication methods (AAC) focuses particularly on the methods aiming at compensation of impaired communication skills used in the Czech Republic. Second part of the paper contains case studies describing concrete situations with individual children. All the studies examine cases of clients with CP using the AAC. The goal of the paper is to define whether the use of AAC methods leads to an improvement of social relationships and learning skills. The research shows that the use of AAC systems positively affects social relationships and communication skills.eng
dc.date.accepted2012-09-18
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDvořáková, Eva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam