Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠulistová, Radka
dc.contributor.authorPostlová, Zuzana
dc.date.accessioned2021-12-03T12:43:27Z
dc.date.available2021-12-03T12:43:27Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20418
dc.description.abstractSestry na dětském oddělení se každý den setkávají s rodiči nemocných dětí, které jsou právě přijímány k hospitalizaci. Komunikace s nimi klade na sestru velké nároky v rámci komunikačních kompetencí. Tato práce se zaměřuje na problematiku komunikace mezi sestrou na příjmové ambulanci dětského oddělení a rodičem dítěte přijímaného k hospitalizaci. Dále poukazuje na nejčastější komunikační problémy, které se mohou během příjmu dítěte objevit. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce se zabývá problematikou komunikace, jejím vývojem, komunikačními bariérami a nejčastějšími chybami v komunikaci. Dále popisuje nejčastější onemocnění a stavy vedoucí k hospitalizaci dítěte a prostředí příjmové ambulance. Dalším bodem teoretické části je rozbor problematiky vedení rozhovoru s rodičem a specifika v rozhovoru s dítětem. Empirická část byla zaměřena na zjištění úrovně komunikačního procesu mezi sestrou a rodičem a na popsání nejčastějších chyb v komunikaci. Součástí práce také bylo zjistit, jaká je efektivita přenosu informací ze strany sestry k rodiči a jaký vliv má na komunikaci věk dítěte či závažnost jeho onemocnění. Na základě těchto cílů bylo stanoveno sedm výzkumných otázek. Pro získání a vyhodnocení dat byly použity dvě metody kvalitativního šetření a to polostrukturovaný rozhovor a pozorování. Pozorování bylo zaměřeno na komunikaci sester s rodiči v příjmové ambulanci nemocnic Tábor, a. s., Český Krumlov, a. s. a Jindřichův Hradec, a. s. Na pozorování navazovaly rozhovory s rodiči směřované na komunikační dovednosti sestry. Na základě výsledků výzkumného šetření práce poukazuje na jevy vyskytující se v rámci komunikace mezi sestrou a rodičem. Upozorňuje na nejčastější komunikační problémy ze strany sestry. Zároveň doporučuje vhodné techniky komunikace pro sestry v rámci rozhovoru, probíhajícího při příjmu dítěte k hospitalizaci, které vedou ke zlepšení a zefektivnění komunikace a přenosu informací ze strany sestry k rodiči.cze
dc.format74 s.
dc.format74 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkomunikacecze
dc.subjectsestracze
dc.subjectdítěcze
dc.subjectrodičcze
dc.subjectpříjmová ambulancecze
dc.subjectcommunicationeng
dc.subjectnurseeng
dc.subjectchildeng
dc.subjectparenteng
dc.subjectreceptioneng
dc.titleProblematika komunikace sester s rodiči při příjmu dítěte na dětské oddělenícze
dc.title.alternativeIssues of communication between nurses and parents during the reception of a child at a children cliniceng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag26256
dc.description.abstract-translatedEvery day, nurses at the children´s clinic meet parents of ill children, who are just being checking in to a hospital. The communication with parents requires good communication skills. The thesis focuses on issues of communication between a nurse working at the children´s clinic reception and a parent of the child being checked in to a hospital. It also points at the most common communication problems that can appear during child´s check in. Thesis is divided into two parts. In the theoretical part I deal with communication issues, its evolution, communication barriers and the most common communication mistakes. Then I describe the most common diseases and states contributing to hospitalization of a child and the environment of hospital´s reception. Another point in the theoretical part is the analysis of problems with conversation with parents and particularity of the conversation with a child. was focused on finding out the level of communication process between nurse and parent and on describing the most common mistakes in communication. Another objective of thesis was also to find out the efficiency of information transfer from the nurse to the parent and how the age or seriousness of illness affects the communication. There has been seven research questions determined, based on the thesis objectives. There are two methods of qualitative research used to obtain and evaluate data ? semistructured dialog and observation. Observation was focused on communication between nurses and parents in the hospitals in Tábor, Český Krumlov and Jindřichův Hradec. Observation was followed by dialogs with parents, these dialogs concerned questions about communication of nurses. The thesis points out phenomena occurring in communication between nurses and parents based on the results of the research. It points out the most common nurse´s communication problems. It also recommends appropriate communication techniques for nurses to be used during the child´s check in to a hospital. These techniques should improve the transfer of information from nurse to parents and increase its efficiency.eng
dc.date.accepted2012-05-30
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFendrychová, Jaroslava


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam