Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZáškodný, Přemysl
dc.contributor.authorVeselá, Barbora
dc.date.accessioned2021-12-03T13:19:51Z
dc.date.available2021-12-03T13:19:51Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21005
dc.description.abstractJako vybraná teorie přenosu poznatků z vědecké radiologické fyziky (v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů) ke studentům radiologických oborů byla použita teorie kurikulárního procesu. Tato teorie byl ve světě formulovaná např. M. Paschem, T. G. Gardnerem, M. Certonem, M. Gaylovou, v České a Slovenské republice např. J. Průchou, J. Brockmeyerovou, P. Tarábkem, P. Záškodným. Na základě teorie kurikulárního procesu lze také v oblasti radiologické fyziky definovat kurikulární proces jako posloupnost transformací T1-T5 variantních forem kurikula: "konceptuální kurikulum" jako sdělitelný vědecký systém radiologické fyziky (první variantní forma kurikula jako výstup transformace T1 od vědeckého systému ke sdělitelnému vědeckému systému) "zamýšlené kurikulum" jako vzdělávací systém radiologické fyziky (druhá variantní forma kurikula jako výstup transformace T2 od sdělitelného vědeckého systému ke vzdělávacímu systému) "projektové kurikulum" jako vzdělávací projekt radiologické fyziky (třetí variantní forma kurikula jako výstup transformace T3 od vzdělávacího systému k výukovému projektu) "implementované kurikulum-1" jako připravenost pedagoga na vzdělávání v radiologické fyzice (čtvrtá variantní forma kurikula jako první výstup transformace T4 od výukového projektu k realizaci výuky) "implementované kurikulum-2" jako výsledky vzdělávání v radiologické fyzice (pátá variantní forma kurikula jako druhý výstup transformace T4 od výukového projektu k realizaci výuky) "dosažené kurikulum" jako použitelné výsledky vzdělávání v radiologické fyzice (šestá variantní forma kurikula jako výstup transformace T5 od realizace výuky k uplatnění dosažených výsledků výuky).(24) V bakalářské práci byly v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů použity transformace mezi zamýšleným kurikulem, projektovým kurikulem, implementovaným kurikulem-1 a implementovaným kurikulem-2. Tyto transformace byly uskutečněny prostřednictvím vazeb mezi edukačním textem, experimentální výukou, přípravou na experimentální výuku a položením edukačního testu studentům radiologických oborů k zjištění výsledků experimentální výuky v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů. K ověřování hypotéz bakalářské práce byly použity vedle metod deskriptivní statistiky také metody statistiky matematické: neparametrické testování a dvojvýběrový t-test. Neparametrické testování bylo použito pro test normality znalostí dosažených experimentální výukou. Dvojvýběrový t-test byl použit k porovnání znalostí z oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů u studentů prezenčního a kombinovaného studia. Bakalářská práce vycházela z ověřování dvou hypotéz: a) přiměřený edukační text v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů lze vytvořit aplikací kurikulárního procesu b) znalosti studentů v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů získané na základě vypracovaného edukačního textu budou mít normální rozdělení. Obě tyto hypotézy byly následně potvrzeny statistickým zpracováním výsledků, které byly získány experimentální výukou a položením edukačního testu studentům. Rovněž byla potvrzena dílčí hypotéza, že mezi znalostmi studentů prezenčního a kombinovaného studia nebude na hladině statistické významnosti 0,05 statisticky významný rozdíl. Na základě ověřených hypotéz a přehledu dalších dosažených výsledků bakalářské práce lze považovat cíle bakalářské práce za splněné.cze
dc.format116 s. (134 543 znaků)
dc.format116 s. (134 543 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectZamýšlené kurikulumcze
dc.subjectProjektové kurikulumcze
dc.subjectImplementované kurikulum-1cze
dc.subjectImplementované kurikulum-2cze
dc.subjectDosažené kurikulumcze
dc.subjectLagrangeovův formalismuscze
dc.subjectEulerův vztahcze
dc.subjectMacLaurinův a Taylorův rozvojcze
dc.subjectRezonanční podmínka cyklotronucze
dc.subjectIntended curriculumeng
dc.subjectProjected curriculumeng
dc.subjectImplement curriculum-1eng
dc.subjectImplement curriculum-2eng
dc.subjectAchieved curriculumeng
dc.subjectLagrangian Formalismeng
dc.subjectEuler´s relationeng
dc.subjectMacLaurin´s and Taylor´s expansioneng
dc.subjectthe resonance condition of a cyclotroneng
dc.titleZáklady fyziky klasických kruhových urychlovačů pro radiologické asistentycze
dc.title.alternativeThe Physics Principles of Classical Circular Accelerators for Radiological Technologictseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag33682
dc.description.abstract-translatedAs the selected theory of transfer of knowledge from the scientific radiological physics (in the sphere of physical bases of circular accelerators) to students of radiological branches the theory of curricular process was used. This theory was formulated in the world by M. Pasche, T. G. Gardner, M. Certon, M. Gayl, in the Czech and Slovak Republics by J. Průcha, J. Brockmeyerová, P.Tarábek, P. Záškodný. On the base of the curriculum process theory, in the sphere of radiological physics curriculum process can be defined as a sequence of transformations T1-T5 variant forms of curriculum: "conceptual curriculum" as a communicable scientific system of radiological physics (first variant form of curriculum as transformation T1 output from a scientific system to a communicable scientific system) "intended curriculum" as an educational system of radiological physics (second variant form of curriculum as transformation T2 output from a communicable scientific system to an educational system) "project curriculum" as an instructional project of radiological physics (third variant form of curriculum as transformation T3 output from an educational system to a teaching project) "implemented curriculum-1" as the preparedness of educator to education in radiological physics (fourth variant form of curriculum as the first transformation T4 output from an educational project to implementation of teaching) "implemented curriculum-2" as the results of education in radiological physics (fifth variant form of curriculum as the second transformation T4 output from an educational project to implementation of teaching) "attained curriculum" as applicable results of education in radiological physics (sixth variant form of curriculum transformation T5 output from implementation of teaching to application of the results of teaching). In this thesis, in the sphere of physical bases of circular accelerators the transformation between the intended curriculum, project curriculum, implemented curriculum-1 and implemented curriculum-2 were used. These transformations were carried out by binds between educating text, experimental teaching, preparation for experimental teaching and placing of educational test to students of radiological branches to find out the results of experimental teaching in the sphere of physical bases of circular accelerators. In order to prove the hypotheses of the bachelor thesis, methods of mathematical statistics apart from methods of descriptive statistics were used: Nonparametric tests and two sample t-test. Nonparametric test was used to test the normality of knowledge acquired by experimental teaching. Two-sample t-test was used to compare the knowledge from the sphere of physical bases of circular accelerators in students of full-time and part-time study programme. The bachelor thesis was based on the verification of two hypotheses: a) an adequate educational text in the sphere of physical bases of circular accelerators can be created by application of curriculum process b) students´ knowledge in the sphere of physical bases of circular accelerators acquired on the base of worked out educational text will have normal distribution. Both of these hypotheses were confirmed by statistical processing of the results which were obtained by experimental teaching and by placing of educational test to students. Partial hypothesis was also confirmed that knowledge between full-time students and part-time students will not be statistically different on the level of statistical significance 0.05. Based on the verified hypotheses and the survey of further results, the targets of the thesis can be considered fulfilled.eng
dc.date.accepted2013-05-27
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRadiologický asistentcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠkrabánková, Jana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam