Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorStejskalová, Jana
dc.contributor.authorCimlová, Ludmila
dc.date.accessioned2021-12-03T13:27:45Z
dc.date.available2021-12-03T13:27:45Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-05-20
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21319
dc.description.abstractVyužití psů pro terapeutické účely není žádnou novinkou. Pouto ke psovi je naopak jedním z nejsilněji zakotvených pout v lidské společnosti. Je známo, že mnoha lidem chybí v jejich blízkosti někdo, komu by se mohli vypovídat ze svých životních radostí a starostí nebo jen blízkost nějakého živého tvora, který by je měl rád. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na objasnění pojmů jako je zooterapie, canisterapie a zotavovací akce. Jenda z kapitol teoretické části práce je věnována také představení Výcvikového canisterapeutického sdružení Hafík, o. s. Dále se autorka ve své práci zaobírá vysvětlením problematiky integrace a inkluze. Konečná část teoretického úseku diplomové práce je zaměřena na vyložení pojmu sociální dovednost. V praktické části diplomové práce se autorka věnuje popisu cíle práce, metod výzkumu a vlastních výsledků výzkumu. Výzkumným cílem diplomové práce bylo popsat změny v oblasti sociability a sociálních dovedností u dětí z intaktní společnosti a to v průběhu realizace pobytové akce se zaměřením na canisterapii. Pro realizaci výzkumné části diplomové práce autorka zvolila kvalitativní výzkum. Pro sběr dat byla využita metoda zúčastněného pozorování, kdy se jednalo o dlouhodobé a systematické pozorování dětí z intaktní společnosti přímo při pobytové akci se zaměřením na canisterapii. Druhou využitou metodou pro sběr dat byl hloubkový rozhovor s dětmi z intaktní společnosti, které se zúčastnily pobytové akce se zaměřením na canisterapii. Děti byly během rozhovoru individuálně dotazovány na předem připravené otevřené otázky, které se týkaly hlavně jejich názoru na kamarády s postižením, kteří se spolu s nimi zúčastnili pobytové akce. Poslední použitou metodou pro sběr dat v diplomové práci je metoda strukturovaného dotazování, která byla využita u rodičů dětí z intaktní společnosti, které se zúčastnily pobytové akce se zaměřením na canisterapii.Po skončení pobytové akce proběhlo mezi rodiči dětí strukturované dotazování zaměřené na zjištění názoru rodičů na vliv pobytové akce na jejich dítě. Jako doplňující zdroj dat byla použita metoda fotodokumentace. Výzkum probíhal v období červenec až září 2012 u dětí z intaktní společnosti, které byly v roce 2012 účastníky pobytové akce se zaměřením na canisterapii pořádané Výcvikovým canisterapeutickým sdružením Hafík, o. s. a jejich rodičů. Celkem se výzkumu zúčastnilo 12 respondentů a respondentek z řad dětí z intaktní společnosti, které se účastnily pobytové akce se zaměřením na canisterapii a 6 rodičů těchto dětí. Výsledky výzkumu prokázaly u dětí z intaktní společnosti nastalé změny v oblasti sociability a sociálních dovedností v průběhu pobytové akce se zaměřením na canisterapii. Děti se během pobytu zlepšily ve své komunikaci, naučily se navazovat a udržet kontakt s novými lidmi. Staly sebevědomějšími, samostatnějšími a soběstačnějšími. Dále se děti díky přítomnosti kamarádů s postižením naučily, jak se mají správně chovat a jak přistupovat k lidem s handicapem a nabyly nové znalosti o jednotlivých typech postižení. Během programu s přítomnými pejsky získaly děti i mnoho znalostí a dovedností týkajících se výchovy, péče a výcviku psů a naučily se, jakým způsobem bezpečně a zodpovědně přistupovat k těmto čtyřnohým kamarádům. Autorka věří, že výsledky výzkumu diplomové práce by mohly soužit jako materiál pro praktickou canisterapii a pro canisterapii na vědecké, výzkumné a vzdělávací úrovni.cze
dc.format89 s. (132 902 znaků)
dc.format89 s. (132 902 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectcanisterapiecze
dc.subjectintegracecze
dc.subjectsociální dovednosticze
dc.subjectzooterapiecze
dc.subjectzotavovací akcecze
dc.subjectcanistherapyeng
dc.subjectintegrationeng
dc.subjectsocial skillseng
dc.subjectzootherapyeng
dc.subjectrecovering actionseng
dc.titleCanisterapeutický pobyt jako prostředek sociální rehabilitacecze
dc.title.alternativeCanistherapeutic stay as the means of the Social Rehabilitationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag33910
dc.description.abstract-translatedUsing the dogs for the therapeutic purposes is not novelty anyway. Connection to the dog is, vice versa, one of the strongest fixations in the human society. It is know, that many people feel absence of somebody, who they could have a good chat from their joys and troubles of life or only the closeness of some living creature who would love them. Theoretical part of this thesis is focused on explanation of names as zootherapy, canistherapy and recovering actions. One chapter of this part is dedicated the introduction on the Training Centre of Canistherapy called Hafík, o.s. (non-profit civic association). Further, the author concerns explanation of issues with integration and inclusion. The last part of the theoretical section is focused on explanation of the term social skill. Aim of the practical part of thesis is based on describing of researching methods and one is own results of research work. Researching aim of it was describing of the change in the social sphere and social skills of children from the intact society in a course of stay action realization with focus on canistherapy. For realization of the researching part of thesis author chose qualitative way of research. For collection of dates the method of taking part was used. In practice, it was long-termed and systematical observation of children from the intact society directly during their stay action focused on canistherapy. The second used method for collection of the dates was depth interview with the children from the intact society, who took part in the stay action focused on canistherapy. During this interview children were inquired individually in advance prepared, open questions, concerning, above all, their opinion about the handicapped friends, who took part in this stay action together with them. The last method used for collection of the dates in my thesis is the method of structural examination, which was used with the parents of children from the intact society, who took part in the stay action focused on canistherapy. After its ending, among the parents of children, there was realized examination, endeavouring for opinion of them: influence of this stay action to their child. As complementary dates resource, there was used the method of photo documentation. The research was under way in the period from July to September 2012 with the children from intact society, who where participants of the stay action focused on canistherapy and their parents. Camp was arranged with the Training Centre of Canistherapy called Hafík, o.s. (non-profit civic association). Whole of a piece 12 respondents both males and females from the row of the children from intact society took part in this stay action together with 6 parents of them. Results of the researching proved forth coming changes in the social sphere and social skills of the intact children during their stay action focused on canistherapy. The children improved their communication, learnt to establish and keep contact with new people. They became more self-confident, independent and self-sufficient. Further, the children, thanks to the presence of handicapped one´s, have learnt both the correct access to them and the forms of manners with them. At the same time they have got new knowledge about some individual types of disabilities. During the program with present dogs children gained couples of knowledge and skills, concerning with behavior, care and training the dogs. They learnt, how safely and in a responsible way entry to this four-footed friends. Author believes results of her thesis could serve as material for canistherapy in practice and for canistherapy on scientific, researching and educational level too.eng
dc.date.accepted2013-06-20
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMojžíšová, Adéla


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam