Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZimmelová, Petra
dc.contributor.authorSedláková, Kateřina
dc.date.accessioned2021-12-03T13:27:55Z
dc.date.available2021-12-03T13:27:55Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-05-20
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21334
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá individuálním plánováním v sociální službě osobní asistence poskytované osobám s tělesným postižením a seniorům. Teoretická část obsahuje popis vzniku a vývoje sociální služby osobní asistence ve světě i České republice. Podrobněji pak rozpracovává standard kvality sociálních služeb číslo pět a jeho čtyři kritéria. Zároveň jsou zde zaznamenány dosavadní přístupy k individuálnímu plánování sociální služby osobní asistence pro cílovou skupinu osob s tělesným postižením a seniorů, včetně pozitiv a negativ, které systém individuálního plánování poskytovatelům sociální služby osobní asistence a jejím uživatelům přináší. V práci byly stanoveny dva cíle. Prvním bylo zjistit význam individuálního plánování pro uživatele sociální služby osobní asistence. Druhým zjistit přínos individuálního plánování organizacím, které poskytují sociální službu osobní asistence lidem s těžkým tělesným postižením a seniorům z hlediska zefektivnění práce jejich zaměstnanců. Ke zjištění výsledků byl použit kvalitativní výzkum, přičemž základní metodou pro sběr dat byly polostrukturované rozhovory. Respondenti byli vybíráni metodou záměrného účelového výběru podle předem stanovených kritérií. Z výsledků vyplynulo, že uživatelé nepociťují zásadní změnu v poskytování osobní asistence před a po zavedení systému individuálního plánování v organizaci. Uživatelé nejvíce oceňovali dobrou přípravu osobních asistentů ještě před zahájením poskytování služby. Tento údaj jednoznačně vyzdvihovali jako pozitivum po zavedení individuálního plánování. Závěrem lze říci, že za jediné negativum individuálního plánování pracovníci považovali větší administrativní zátěž, se kterou se však dle jejich tvrzení dokázali vyrovnat. Za velký přínos naopak obě skupiny dotazovaných označovaly větší připravenost pracovníků v sociálních službách ? osobních asistentů při poskytování sociální služby.cze
dc.format115 s. (162 970 znaků)
dc.format115 s. (162 970 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectosobní asistencecze
dc.subjectstandardy kvality sociálních služebcze
dc.subjectindividuální plánovánícze
dc.subjectosoby s tělesným postiženímcze
dc.subjectpersonal assistanceeng
dc.subjectstandards of quality of social serviceseng
dc.subjectindividual planningeng
dc.subjectpeople with physical disabilitieseng
dc.titleIndividuální plánování jako nástroj pro zvyšování kvality sociální služby osobní asistence u lidí s těžkým tělesným postižením a seniorů v Prazecze
dc.title.alternativeIndividual planning as a tool of quality increasing social service of personal assistance in people with disability and seniors in Prahaeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag34187
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis is concerned with individual planning with regard to the social service of personal assistance. The theoretical part contains a description of the origin and history of personal assistance in the world and in the Czech Republic. The theoretical part elaborates in detail on the no. 5 standard of quality of services provided and its four criteria. It also provides an overview of existing approaches toward individual planning of the social service of personal assistance for the target group of people with physical disabilities and seniors, including their positives and negatives, which the system of individual planning brings to providers of the social service of personal assistance and its users. The diploma thesis had two goals. The first was to ascertain the value of individual planning for users of the social service of personal assistance. The second was to assess the benefits that individual planning brings to organizations that provide the social service of personal assistance to people with serious physical disabilities and seniors with regard to improving the efficacy of the work of their employees. The practical part is based on qualitative research, with the main method of data collection being semi-structured interviews. The results showed that users do not see a major change in the way personal assistance is provided after the introduction of the individual planning system when compared to the situation before. Users mainly appreciated the fact that assistants are well-prepared even before the provision of assistance starts. This factor was unequivocally praised as a positive and a reason why individual planning should be introduced. In conclusion, the only negative aspect of individual planning for the employees was considered to be a higher administrative load, which, however, they were able to handle in the end, according their responses. On the other hand, both groups considered the greater level of preparedness of the social workers ? personal assistants during their social work a big benefit.eng
dc.date.accepted2013-06-21
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePfeiffer, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam