• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Specifika edukačního procesu u pacientů podstupujících plánovaný operační výkon ruky

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.342Mb)
    Posudek vedoucího práce (1006.Kb)
    Posudek oponenta práce (901.0Kb)
    Průběh obhajoby práce (28.49Kb)
    Datum
    2014
    Autor
    Voráčová, Radka
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem této práce je zmapování edukačního procesu u ambulantních pacientů podstupujících plánovaný zákrok ruky z důvodu syndromu karpálního tunelu nebo skákavého prstu a vytvoření funkčního edukačního materiálu vedoucího ke změně vědomostí a dovedností u těchto pacientů, který mohou sestry ve své praxi využít. K dosažení cílů byly stanoveny tři výzkumné otázky: 1. Jak probíhá edukační proces pacienta před operačním zákrokem ruky? 2. Jak je pacient edukován o pooperačním režimu? 3. Jakým způsobem je realizována edukační činnost u pacientů podstupující operační zákrok ruky? Takto nastavený výzkumný záměr směřoval ke kvalitativnímu šetření. Rámcově bylo výzkumné šetření rozvrženo do dvou fází, jejichž výsledky shrnuje praktická část. První fáze byla zaměřena na sledování odborného cíle a uskutečnilo se během ní 20 hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s pacienty, kteří podstoupili plánovaný ambulantní zákrok ruky. Toto šetření bylo doplněné o přímé strukturované pozorování zaměřené na sestry při edukační činnosti. Pozorování se zúčastnilo celkem šest sester. Ve druhé fázi byl na základě získaných výsledků vypracován edukační materiál, který použily sestry po předchozí instruktáži ve své praxi. Tento materiál je představován edukačními kartami a mapou péče pro daná onemocnění. Účinnost tohoto materiálu při edukaci byla následně ověřena dalšími stejně vedenými polostrukturovanými rozhovory se šesti pacienty. Výsledky tohoto šetření ukázaly, že na pracovištích, kde respondenti podstoupili operační zákrok, byl edukační proces výrazně eliminován a pro jeho realizaci sestry neměly vyhovující podmínky, především časové a prostorové. V edukačním procesu sestry využívaly monologické výukové metody. Chyběly metody názorně demonstrační a dovednostně praktické. Sestry nepoužívaly k edukaci didaktické pomůcky, které mohou edukaci zefektivnit. Výsledky této práce mohou pomoci ozřejmit edukační realitu v ambulancích a zaměřit pozornost i na tento, často v odborné literatuře opomíjený sektor.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21827
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV