Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHricová, Alena
dc.contributor.authorHorňáčková, Marta
dc.date.accessioned2021-12-03T14:01:28Z
dc.date.available2021-12-03T14:01:28Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-05-19
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21855
dc.description.abstractVe své diplomové práci jsem se zaměřila na to, jaké hodnoty preferují děti v tomto dětském domově, a jaké vztahy mezi hodnotami vznikají, jak se hodnoty vzájemně ovlivňují. V teoretické části práce jsem se v jednotlivých kapitolách zaměřila na teoretická východiska tématu hodnot a hodnotových orientací, dále na náhradní výchovu a charakteristiku zařízení určených pro výkon ústavní výchovy. V první kapitole jsem charakterizovala, co je náhradní výchova dítěte, jaké formy náhradní výchovy mohou být využívány a jaká zařízení jsou zákonem vymezena pro výkon ústavní výchovy. Podrobněji jsem rozebrala důvody, proč je ústavní výchova soudem nařizována. V druhé kapitole jsem se zaměřila na dětský domov jako na specifické zařízení pro výkon ústavní výchovy. Konkrétně jsem představila Dětský domov v Radeníně, který jsem si vybrala pro provedení výzkumné části práce. Na vymezení pojmů týkajících se hodnot a hodnotových orientací, postojů, zájmů a motivace jsem se soustředila ve třetí kapitole. Konkrétněji jsem popsala druhy hodnot, s jejichž charakteristikou jsem se setkala v odborné literatuře. Ve čtvrté kapitole jsem objasňovala, jaké činitele působí, ovlivňují a utvářejí naše hodnotové orientace i jednotlivé hodnoty, které se stávají důležitou součástí života každého z nás. Zajímala jsem se o to, jakou roli v tomto utváření hraje škola, rodina, vrstevníci, ale třeba i média. V poslední kapitole teoretické části práce jsem stručně shrnula nejzásadnější informace a zjištění, které byly získány studiem odborné literatury a sepsány v předchozích kapitolách. V emperické části diplomové práce jsem si stanovila cíl, při jehož naplňování jsem zjišťovala a následně analyzovala základní životní hodnoty dětí v Dětském domově v Radeníně. V souladu s cílem jsem stanovila výzkumnou otázku, která zněla: Jaké životní hodnoty preferují děti v Dětském domově v Radeníně? Zajímaly mě hlavně analýzy vzájemných vztahů jednotlivých hodnot, vzájemné prolínání, ovlivňování a preference hodnot těchto u dětí. Výzkumem bylo zjištěno, že hodnoty, které preferují děti z Dětského domova Radenín, lze uspořádat do skupin hodnot biologických, ekonomických, výkonových, morálních, duchovních a do skupiny hodnot zaměřených na interpersonální vztahy. Analýzou hodnot bylo zjištěno, že hodnoty mají mezi sebou vzájemné propojení a neoddělitelné vazby, ovlivňují se a podmiňují. Přínos mojí diplomové práce vidím ve využití výsledků v každodenní práci pedagogů pracujících s dětmi v dětském domově.cze
dc.format99 s. (178 200 znaků)
dc.format99 s. (178 200 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjecthodnotacze
dc.subjectústavní péčecze
dc.subjectdětský domovcze
dc.subjectvzájemné vztahycze
dc.subjectdítěcze
dc.subjectvalueeng
dc.subjectinstitucional upbringingeng
dc.subjectrelationshipseng
dc.subjectchildeng
dc.titleHodnotový žebříček dětí v Dětském domově v Radeníně.cze
dc.title.alternativeValue ranking of Children in Children's Home in Radenín.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag38643
dc.description.abstract-translatedMy thesis focuses on what values are preferred by children in a children's home, what relationships between values arise, and how values interact. The domain of value orientations, value and attitude preferences must be monitored for a better understanding of the people who surround us, with whom we work, of whom we take care, and also whom we bring up The theoretical part of the thesis, its individual chapters, focuses on the theoretical background of the issue of values and value orientations, as well as on foster upbringing and the characteristics of facilities for institutional upbringing. The first chapter characterizes what foster upbringing of children is, what forms of foster upbringing may be used, and what facilities are legally defined for institutional upbringing. The reasons why institutional upbringing is ordered by courts are analyzed in detail. The second chapter focuses on a children's home as a specific facility for institutional upbringing. Specifically, the Children's Home in Radenín is introduced that was chosen for the research part of the thesis. The definitions of terms relating to values and value orientations, attitudes, interests and motivation are presented in the third chapter. More specifically, the kinds of values, whose characteristics can be found in expert literature, are described. The fourth chapter clarifies what factors operate, influence and shape our value orientation as well as individual values, which become an important part of everyone's lives. Of some interest were also the roles played in this shaping by the school, family, peers but also the media. The empirical part of the thesis defines the objective, during whose accomplishment the basic life values of the children the Children's Home in Radenín were investigated and subsequently analyzed. In line with the objective, a research question was formulates; it was as follows: What life values are preferred by the children in the Children's Home in Radenín? The research was intended to find out what values are recognized and preferred by children who do not grow in their primary families, whose effects are considered as cornerstones in building value orientations of children. Of major interest were the analyses of interrelationships of individual values, interpenetration, and interactions and preferences of these values in children. The benefit of the thesis can be seen in the use of its results in everyday work of educators working with children in children's homeseng
dc.date.accepted2014-06-18
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDvořáčková, Dagmar


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam