• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Faktory ovlivňující spokojenost pacientů s poskytnutou ošetřovatelskou péčí

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.785Mb)
    Posudek vedoucího práce (64.19Kb)
    Posudek oponenta práce (63.63Kb)
    Průběh obhajoby práce (941.7Kb)
    Datum
    2015
    Autor
    Morongová, Adéla
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Současný stav: Spokojenost pacientů představuje důležitý faktor v kvalitě ošetřovatelské péče. Ošetřovatelská péče by měla být zaměřena hlavně na uspokojování potřeb pacientů a na mnoho dalších faktorech. Toto velmi ovlivňuje subjektivní pocit pacienta jako spokojenost či nespokojenost buď na samotnou ošetřovatelskou péči, nebo její faktory. Pacient je aktivním účastníkem léčby ne pasivní příjemce ošetřovatelské léčby. Měření spokojenosti pacientů je jedním z požadavků na akreditaci nemocnic. Cíl výzkumu: Cílem výzkumného šetření bylo zjistit spokojenost pacientů s poskytnutou ošetřovatelskou péčí. Dalším cílem bylo statisticky prokázat významnou souvislost mezi spokojeností s ošetřovatelskou péčí a faktory, který ji ovlivňují: pohlaví, věk, vzdělání, prostředí a režim na standardním oddělení, komunikace sestry s pacienty a postoj sester k pacientům. Metodika: Výzkumná část byla realizována pomocí kvantitativní metody. Pro výzkumné šetření byl použit standardizovaný dotazník Kvalita Očima pacientů hodnocení lůžkové péče, který obsahoval 34 otázek. Dotazník pro hodnocení spokojenosti pacientů byl sestaven do několika oblastí: spokojenost pacientů s pobytem v nemocnici, s poskytnutou ošetřovatelskou péčí, s propuštěním z nemocnice, s obecným hodnocením poskytovatele zdravotní péče. Výzkumné šetření probíhalo v období leden až březen 2015 na standardním chirurgickém a interním oddělení v Nemocnici České Budějovice a v Nemocnici Český Krumlov. Pro dotazníkové šetření byli vybráni pacienti, kteří byli na těchto odděleních hospitalizováni alespoň 3 dny. Získaná data kvantitativního výzkumu byla testována v programu SPSS. Pro statistické testování byl zvolen chí-kvadrát a znaménkové schéma. Hladina významnosti byla stanovena na hodnotě 5 %. Výzkumný soubor: V rámci výzkumného šetření bylo celkem osloveno 200 pacientů. Z toho 100 pacientů bylo osloveno v Nemocnici České Budějovice na chirurgickém a interním oddělení. Zbylých 100 dotazníků bylo rozdáno pacientům v nemocnici Český Krumlov opět na interním a chirurgickém oddělení. Celková návratnost dotazníků byla 100% (200). Výsledky: Z výzkumu vyplývá, že muži jsou méně spokojeny s poskytnutou péčí než ženy. Jako důležitý faktor ve spokojenosti pacientů se ukázalo vzdělání respondentů. Vysokoškolsky vzdělaní pacienti byli statisticky významně méně spokojeni s ošetřovatelskou péčí než respondenti se středoškolským a základním vzděláním. Dalším zkoumaným faktorem byl spánkový režim. Přibližně pětina oslovených pacientů (22 %) uvedla, že je rušil hluk ostatních pacientů. Respondenti, kteří uvedli, že je rušil hluk na oddělení, statisticky významně hůře hodnotili spokojenost s ošetřovatelskou péčí. Naopak pacienti vyjadřovali spokojenost s dobou ranního buzení. V oblasti spokojenost pacientů s čistotou sociálního zařízení a pokojů výzkumné šetření prokázalo, že spokojenost statisticky významně klesá v případě, že pacienti nejsou s čistotou sociálního zařízení a pokojů spokojeni. Prostředí, ve kterém jsou pacienti hospitalizování, velmi ovlivňuje jejich spokojenost s ošetřovatelskou péčí. Dalším důležitým faktorem pro spokojenost pacientů je také komunikace a postoj sester k nim. Je-li postoj sester soucitný, uklidňující a dokážou pacientům informace pro ně srozumitelným způsobem, pak i pacienti k nim mají větší důvěru a jsou spokojenější. Toto tvrzení platí, i pokud jsou naplněny jejich potřeby a cítí, že jsou léčeni s úctou a respektem. Závěr: Z výzkumného šetření vyplývá, že všechny uvedené faktory ovlivňují spokojenost pacientů s ošetřovatelskou péčí a v kontextu těchto výsledků nabývá na významu vysoce individualizovaná péče. Sestry se významnou měrou musejí podílet na zlepšování spokojenosti pacientů.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21993
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV