Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNováková, Eliška
dc.contributor.authorPeroutková, Iva
dc.date.accessioned2021-12-03T14:14:54Z
dc.date.available2021-12-03T14:14:54Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-08-10
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/22016
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na ploché nohy u dětí předškolního věku a na fyzioterapeutické postupy, které mohou ovlivnit nejen plochonoží, ale také i celkovou posturu u těchto dětí. Přestože ploché nohy jsou v současnosti velmi častým jevem, podstatná část veřejnosti je nevnímá jako nemoc. Ovšem pokud se ploché noze v dětství nevěnuje žádná větší pozornost a nic se s ní nedělá, může to později v dospělosti mít nějaké důsledky. U všech dětí od narození až do doby, kdy začínají chodit, je plochonoží běžným jevem. Teprve se zatěžováním nohou při chůzi dochází k tvorbě klenby (Larsen et al., 2009). Věk, ve kterém by měl být vývoj klenby dokončen, se podle různých zdrojů liší. Příčinami vzniku ploché nohy mohou být např. nesprávná obuv, vyšší hmotnost, ale i to, když rodič staví dítě nebo po něm chce, aby chodilo, v době, kdy dítě ještě není na takové vývojové úrovni, která je pro tyto činnosti vhodná (Ludvíkovská a Havlíková, 2015), dále pak chabost vazivového aparátu (Kolář, 2009, 2012). Nesprávným postavením nohy dochází ke změnám v kolenou, kyčlích, na pánvi, na celé páteři. Za několik let tak může dojít např. k artróze, opakovaným výronům kotníků, problémům s chrupavkou, vazy a menisky v koleni, atd. Plochou nohu nejde úplně vyléčit, ale je možné jí napomoci různými způsoby, ať pasivními (např. vložkami do bot) nebo aktivními (různá cvičení) k tomu, aby plnila co nejlépe svou funkci (Jandová, 2015). V teoretické části je popsána anatomie nohy, funkce nohy, plochá noha příčně plochá noha a podélně plochá noha, postura a dítě v předškolním věku. Cíle této práce jsou navrhnout soubor nejvhodnějších cviků pro děti předškolního věku s plochonožím a tyto cviky vyzkoušet v praxi, dále nastínit vliv cvičení plochonoží na celkovou posturu u předškolních dětí a zmapovat fyzioterapeutické postupy, které je možné použít u dětí předškolního věku s plochonožím. V praktické části byl proveden kvalitativní výzkum. Ke sběru dat byl použit rozhovor pro získání anamnézy, metoda pozorování a vstupní a výstupní kineziologický rozbor. Výzkumná skupina byla tvořena třemi probandy předškolního věku. Terapie zahrnovala cvičební jednotku sestavenou ze cviků vhodných pro předškoláky s plochonožím. V rámci terapie také proběhla edukace rodičů v oblasti výběru vhodných bot pro jejich dítě. Tato bakalářská práce by mohla být přínosem a inspirací jak pro odborníky, tak i pro laiky odborníci by zde mohli najít inspiraci pro cvičení s dětmi s diagnózou plochonoží a také způsob, jak poradit rodičům s výběrem správných bot, rodiče by se mohli více dozvědět o problému plochonoží a o tom, co může dětem dále způsobit, a tedy že by se nemělo jen tak přehlížet a dále zde rodiče mohou najít návod, jak správně obouvat své dítě.cze
dc.format95 s.
dc.format95 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectfyzioterapiecze
dc.subjectplochá nohacze
dc.subjectdítě v předškolním věkucze
dc.subjectposturacze
dc.subjectphysiotherapyeng
dc.subjectflat footeng
dc.subjecta child of preschool ageeng
dc.subjectpostureeng
dc.titleFyzioterapeutické postupy ovlivňující plochonoží a jejich další vliv na celkovou posturu u dětí předškolního věkucze
dc.title.alternativePhysiotherapy procedures affecting flat foot and their another effect on overall posture in preschool childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag38814
dc.description.abstract-translatedThis Bachelor thesis focuses on the problem of flat feet of preschool children and physiotherapy procedures which can influence not only flatfoot, but also overall posture of such children. Although flatfoot is a very common problem nowadays, most people do not find it as a health issue. If the problem of flat feet is not solved during childhood, it can influence adults' health in a bad way. Flatfoot is a common phenomenon among all babies until they start to walk. The foot vault is being formed when loading feet during walking. (Larsen et al., 2009). The age when forming of the foot vault should be finished varies according to many sources. Flatfoot causes can be e. g. inadequate shoes, higher weight, but also parents' mistake when they want the baby to stand or walk at the inappropriate child development stage (Ludvíkovská a Havlíková, 2015), and also lame ligament (Kolář, 2009, 2012). Inappropriate posture of feet causes changes in the knees, the hips, the pelvis and in the whole spine. In a few following years it can cause e.g. arthrosis, repeated ankle sprains, problems with cartilage, ligaments, menisci in the knee etc. It is not possible to correct flatfoot completely, but we can help using various passive ways e.g. insoles or active ways e.g. practicing so it can function (Jandová, 2015). In the theoretic part the anatomy of foot, its function and flatfoot is described (crosswise flat foot and lengthwise flat foot), the posture and a child of preschool age. The aim of this thesis is to suggest a range of the most appropriate exercises for flatfoot preschool children and try it in practice, outline the influence of flatfoot exercise on the whole posture of preschool children and to map physiotherapy procedures which are possible to try with flatfoot preschool children. In the practical part a qualitative research is presented. The data was collected through an anamnesis interview, the method of observation and the input and output kinesiology analysis. The research group was formed by three preschool probands. The therapy contained an exercise unit assembled out of exercises appropriate for flatfoot preschool children. Within the therapy the education of parents in the area of the choice of appropriate shoes for their child was included. This Bachelor thesis could be a benefit and inspiration not only for the experts, but also for the laic. The experts can be inspired by the number of exercises for children with the diagnosis of flat feet and also the way to recommend parents the choice of appropriate shoes. Parents can obtain more information about the problem of flatfoot and what it can cause later so it should not be disregarded and also parents can find here the instructions to putting on shoes in the correct way.eng
dc.date.accepted2015-09-09
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineFyzioterapiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeZeman, Marek


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam