dc.contributor.advisor | Toth, Daniel | |
dc.contributor.author | Hölzerová, Libuše | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:29:32Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:29:32Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2007-08-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2229 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá vlivem Kantovy německé klasické filosofie jako jedním z možných zdrojů
filosofie výchovy na Brezinkovo pojetí výchovy.
Účelem práce je deskripce Brezinkovy filosofie výchovy a nalezení základních styčných bodů mezi Kantovým Brezinkovým pojetím výchovy.
Pro první kapitolu je stěžejní deskripce Brezinkovy filosofie výchovy, včetně jeho pohledu na pedagogiku, výchovu, výchovné činitele. V této části je možno naleznout komparaci koncepcí cílů Brezinky a Deweye.
Druhá kapitola je věnována osobě Kantově, myšleno jeho filosofii a pohledu na výchovu.
Pro třetí kapitolu je nejdůležitější krátká komparace Brezinkovy a Kantovy koncepce výchovy. Za styčné body považuji náhled na pedagogiku, cíle, pojetí ideálu, aj. Taktéž poukazuji na Kanta jako jednoho z důležitých zdrojů pro Brezinkovo smířlivé pojetí filosofie
výchovy. | cze |
dc.format | 38 | |
dc.format | 38 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | filosofie výchovy | cze |
dc.subject | pedagogika | cze |
dc.subject | filosofie | cze |
dc.subject | výchova a vzdělání | cze |
dc.subject | cíl | cze |
dc.subject | ideál | cze |
dc.subject | metoda | cze |
dc.subject | věda. | cze |
dc.subject | philosophy of education | eng |
dc.subject | pedagogy | eng |
dc.subject | philosophy | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | goal | eng |
dc.subject | ideal | eng |
dc.subject | method | eng |
dc.subject | science. | eng |
dc.title | Kantův vliv na Brezinkovo pojetí výchovy | cze |
dc.title.alternative | Kanťs Influence in Brezink´s Education Approach | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 9601 | |
dc.description.abstract-translated | This work engage in Kanťs influence of german classical philosophy as a potential source of education philosophy in Brezink’s education approach.
The purpose of this work is to describe Brezink’s education philosophy and to find main junction points between Kant’s and Brezink’s education approach.
For the first chapter is important the description of Brezink’s education philosophy, including his view on pedagogy, education and education factors. It is possible to find comparison of Brezink’s and Dewey’s concept goals in this part.
The second chapter is devoted to Kant’s person, thought to his philosophy and his view on education.
For the third chapter is the most important short comparison of Brezink’s and Kant’s education concept. For the main parts, I take view on pedagogy, goals, ideal approach etc. I also advert to Kant as one of the most important sources of Brezink’s apologetical philosophy approach od education. | eng |
dc.date.accepted | 2010-06-01 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Humanistika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Humanitní studia | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |