Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMojžíšová, Adéla
dc.contributor.authorDvořáková, Olga
dc.date.accessioned2021-12-03T14:24:27Z
dc.date.available2021-12-03T14:24:27Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-05-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/22423
dc.description.abstractDůležitým společenským tématem v současné době je celoživotní vzdělávání, což bylo i důvodem mého výběru tématu diplomové práce. Tato diplomová práce s názvem "Postoje sociálních pracovníků k celoživotnímu vzdělávání" je rozdělená na část teoretickou shrnující existující znalosti různé literatury týkající se celoživotního vzdělávání a vzdělávání obecně. Výzkumná, druhá část, je zaměřena na cíl výzkumu, použitou metodiku, charakteristiku výzkumného souboru, zpracování a vyhodnocení dat a diskuzi. Teoretická část popisuje vymezení pojmu celoživotního vzdělávání, legislativu ve vzdělávání, vývoj celoživotního vzdělávání. Dále se zabývá klíčovými dokumenty pro sledované oblasti celoživotního vzdělávání, strukturálními fondy a komunitárními programy, lidským potenciálem, lidskými zdroji a lidským kapitálem. Součástí teoretické části je kapitola o systému počátečního vzdělávání zahrnující formální, neformální a informální vzdělávání a dále další vzdělávání. Následující teoretická část je zaměřena sociální pracovníky, kteří v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění, mají povinnost dalšího vzdělávání, kterým si upevňují, doplňují a obnovují kvalifikaci. Další teoretická část se zabývá předpoklady pro výkon povolání sociálních pracovníků, jejich dalším vzděláváním, akreditací vzdělávacích zařízení a programů. Ve výzkumné části je vymezen cíl diplomové práce. Zjištění postojů sociálních pracovníků v Jihočeském kraji k nastavení celoživotního vzdělávání v sociální práci. V souvislosti s cílem práce byla stanovena hypotéza: "Postoj sociálních pracovníků je pozitivnější k celoživotnímu vzdělávání zaměřenému na praxi, než na teoretické vzdělávání". Pro potvrzení této hypotézy byla stanovena nulová hypotéza, předpokládající, že v konečném základním souboru sociálních pracovníků v Jihočeském kraji bude mít 75% sociálních pracovníků pozitivnější vztah k celoživotnímu vzdělávání zaměřenému na praxi a 25% pozitivnější vztah k teoretickému vzdělávání. Výzkumná část uvnitř této diplomové práce byla realizována formou kvantitativního výzkumu. Potřebná data byla získána metodou dotazování, technikou dotazníku. Vypracovaný dotazník se skládal celkem z 27 otázek. Byly použity otázky uzavřené, polouzavřené a otevřené. Dotazník byl rozeslán elektronickou poštou na e-mailové adresy zařízení i jednotlivým zaměstnancům. Výzkumný soubor tvořili sociální pracovníci v sociálních službách v Jihočeském kraji. Výsledná data byla vyhodnocena a zpracována pomocí kontingenčních tabulek a grafů v Microsoft Office Excel 2007. Hodnoty výzkumu byly statisticky zpracovány. K ověření hypotéz o struktuře základního souboru podle jednoho či více znaků byl použit Pearson chí-kvadrát test dobré shody na hladině významnosti alfa = 0,05. Provedený výzkum v rámci diplomové práce podpořený dotazníkovým šetřením, samotnými odpověďmi respondentů a v neposlední řadě statistickým výpočtem, potvrdil hypotézu o pozitivnějším postoji sociálních pracovníků k celoživotnímu vzdělávání zaměřenému na praxi. Vezme-li sociální pracovníky v Jihočeském kraji, výsledky diplomové práce prokazují evidentní skutečnost, že sociální pracovníci preferují vzdělávání zaměřené na praxi. Po zhodnocení všech otázek v dotazníku jsem zjistila postoje sociálních pracovníků k nastavení celoživotního vzdělávání v sociální práci a domnívám se, že vztah majority dotázaných k celoživotnímu vzdělávání je na vysoké úrovni.cze
dc.format132 s. (183 463 znaků)
dc.format132 s. (183 463 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectceloživotní vzdělávánícze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectsociální pracovnice/pracovníkcze
dc.subjectpostojecze
dc.subjectlifelong educationeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectsocial workereng
dc.subjectapproacheseng
dc.titlePostoje sociálních pracovníků k celoživotnímu vzdělávánícze
dc.title.alternativeAttitudes of Social Workers to Lifelong Learningeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag41334
dc.description.abstract-translatedLifelong education represents an important theme much discussed by the today's society, which was one of the reasons for choosing the topic of the diploma thesis. The present diploma thesis titled "Approaches of social workers to lifelong education" is divided into two parts: the theoretical part provides a summary of the existing knowledge contained in various literatures related both to lifelong education and education in general. The other, research part concentrates on the objective of the research, the methodology applied, characteristics of the research group, processing and evaluation of data and discussion. The theoretical part is engaged in defining the term of lifelong education, legislation in education, the development of lifelong education. Furthermore, it explores key documents associated with the analysed areas of lifelong education, structural funds and Community programmes, human potential, human resources and human capital. The theoretical part consists of a chapter dealing with the system of initial education, involving formal, non-formal and informal education and further education. The following section of the theoretical part focuses on social workers, who, in compliance with Act No. 108/2006 Coll., on Social Services, as amended, are obligated to pursue further education in order to improve, complement and refresh their qualification. The other section of the theoretical part is concerned with prerequisites for performing the profession of social workers, their further education, accreditation of educational facilities and programmes. The objective of this diploma thesis is outlined in the research part: Determination of approaches of social workers in the South Bohemian Region to the set-up of education in social work. In connection with the objective of the thesis, the following hypothesis was stipulated:The approach of social workers is more positive as to lifelong education directed at practice than theoretical education. To confirm the above hypothesis, a zero hypothesis was established, assuming that, within the final basic group of social workers in the South Bohemian Region, 75% of social workers has a more positive approach to practice-directed education and 25% of social workers has a more positive approach to theoretical education. The research part, in the framework of this diploma thesis, was effected in form of a quantitative research. The required data were derived by the method of interrogation, a questionnaire technique. The prepared questionnaire consisted of 27 questions in total. Closed, semi-closed and open questions were used. The questionnaire was sent by electronic mail to email addresses of facilities and their individual employees. The research group consisted of social workers employed in social services in the South Bohemian Region. The resulting data were assessed and processed by means of contingent tables and graphs in Microsoft Office Excel 2007. Values gained by the research were processed statistically. To verify the hypotheses regarding the structure of the basic research according to one or more indices, Pearson's Chi-Square Test of goodness of fit at the significance level alpha = 0.05 was applied. The research performed within the diploma thesis, supported by the survey based on questionnaires, anwers of the respondents as such and, last but not least, statistical calculations, confirmed the hypothesis that contemplated a more positive approach of social workers to lifelong education aimed at practice. Social workers in the South Bohemian Region taken into consideration, the results of the diploma thesis unquestionably demonstate that social workers prefer practice-directed education. Having assessed all questions in the questionnaire, the author determined the attitudes of social workers as to the set-up of lifelong education in social work and believes that the standpoint of the majority of respondents of lifelong learning is highly positive.eng
dc.date.accepted2015-06-17
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeUrban, David


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam